Читај ми!

Аутомобил ће променити свет

Десет дана највеће изложбе путничких и комерцијалних возила у Азији, „Токијског мотор шоа“, био је кратак период да се добро упознају сви новитети ауто-индустрије. Под слоганом „Аутомобил ће променити свет“ свет је видео 52 нова модела, а представљене су и напредне технологије за уштеду енергије и заштиту средине и возило које може само да се паркира.

Четрдесетдруги „Токијски мотор шоу", традиционална изложба аутомобила, камиона, мотоцикала и опреме, која је окупила 176 излагача из 13 земаља и регија, углавном, Азије и Европе, управо је завршен.

Десетодневну манифестацију, највећу те врсте у Азији, посетило је, процењује се, више од 830.000 грађана, бизнисмена и новинара.

Током трајања изложбе светској јавности су први пут представљена 52 нова производа аутомобилске индустрије, међу којима 26 путничких возила‚ 16 мотоцикала и три камиона.

Тема изложбе била је „Аутомобил ће променити свет", у складу са жељом организатора, Асоцијације јапанских аутомобилских произвођача (ЈАМА), да укаже на чињеницу да еколошка возила на електрични погон, опремљена најсавременијом електроником, могу у великој мери да допринесу решењу проблема.

Ова возила могу да постану кључна у више области као што су смањење, или елиминисање гасова који штете људском здрављу и доприносе глобалном загревању, штедња енергије и боља безбедност.

У складу с тим, ове године, одржан је велики број презентација нових концепт возила и аутомобила који су већ у производном процесу, а које одликују изузетне еколошке карактеристике.

Постављен је велики одељак у којем су демонстриране перформансе возила следеће генерације и дочарано је како ће изгледати саобраћај, комуникација и живот људи седином овог века.

Као лидери у еколошким и другим напредним технологијама за потребе аутомобилске индустрије и ове године су се потврдилии домаћи произвођачи, нарочито „Тојота", „Хонда" и „Нисан".

„Тојота" је представила нову верзију популарног хибрида „пријуса", чија се батерија пуни на утичницу и нови модел електричног џипа „рав 4" за 2012. годину, док је „Хонда" јавности приказала три нова еколошка возила: електричну верзију модела „фит" и два концепт возила на струју.

Њима се придружио „Нисан", познат по свом квалитетном породичном аутомобилу на електрични погон „лиф" – једном од ретких аутомобила који се већ масовно производе – са трећом верзијом футуристичког, електричног концепт возила „пиво".

Нову верзију аутомобила карактерише путничка кабина која може да се ротира, а, захваљући сензорима и компјутеру, може сам да се паркира.

„Нисан" такође планира да произведе тркачки аутомобил на електрични погон „лиф нисмо", чији је концепт први пут представљен раније ове године у Њујорку.

Од страних произвођача највећу пажњу јапанских посетилаца, као што је то и раније био случај, привукли су штандови компанија „Мерцедес", "BMW" и „Порше".

Овогодишњи „Токијски мотор шоу", међутим, обележило је и одсуство америчких произвођача чији се аутомобили, генерално, одликују већом потрошњом горива те се слабије продају у Јапану.

Такође, изостале су италијанске марке међу којима су скупи „ферари" и „бугати", традиционално објекти великог интересовања на овој манифестацији.

Упркос томе што су европски произвођачи, услед пада потражње за аутомобилима у Јапану, скромније наступили и што америчких фирми није било, ове године укупан број излагача и приказаних брендова повећан је 36 одсто, а површина изложбеног простора чак 60 одсто у односу на претходни „Мотор шоу", одржан 2009. године.

Узрок овог успеха је велики напор вредних домаћина да кроз појачану стимулацију куповине возила преокрену негативан тренд, који је настао раније због вишекратних прекида у производњи у јапанским фабрикама које су проузроковали земљотрес, цунами и поплаве на Тајланду.

Осим поремећаја у производном ланцу и резервисаности потрошача, велики ударац извозно орјентисаним јапанским произвођачима нанео је и снажни јен који се налази на највишим нивоима у својој историји, у односу на долар и евро и тако у великој мери отежава продају јапанских возила у иностранству.

У настојању да привуче што више посетилаца и заврши годину са бољим резултатима, Асоцијација јапанских аутомобилских произвођача је, први пут у задње 24 године, пребацила „Мотор шоу" из предграђа у центар Токија.

Очекује се да ће одлична посећеност овогодишње изложбе дати замајац јапанској ауто-индустрији за бржи опоравак у следећој години.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 09. јул 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом