уторак, 24.03.2009, 10:04 -> 10:36
Počela prodaja najjeftinijeg automobila na svetu
Počela je prodaja "tata nano", ubedljivo najjeftinijeg novog automobila na svetu, koja je dugo odlagana zbog problema kompanije "Tata motors" sa seljacima oko kupovine placa za novu fabriku.
Indijska kompanija "Tata motors" lansirala je juče na indijsko tržište najjeftiniji putnički automobil na svetu, "nano", koji će se prodavati za 100.000 rupija (2.000 dolara), u nadi da će uneti revoluciju u putovanja miliona Indijaca i zaustaviti pad prodaje u zemlji, izazvan globalnom ekonomskom krizom.
Vlasnik kompanije, Ratan Tata, očekuje da novi mali automobil, čiji će osnovni model koštati oko 2.000 dolara, naići na dobar prijem kod indijske srednje klase, koja će sa motocikala i skutera preći na dosta bezbednije i komfornije vozilo na četiri točka, prenose agencije.
Procenjuje se da će potražnja za narodnim automobilom biti veća od ponude zbog toga što će montaža u prvoj godini biti ograničena kapacitetima proizvodnje od svega 30.000 do 50.000 komada godišnje, što je samo mali deo prvobitnog cilja od 250.000, navode analitičari.
"Nema sigurnosti na vozilima sa dva točka, posebno za čitavu porodicu", kaže stanovnik Nju Delhija, Ganeš Kand, koji ima motobicikl, ali želi "nano" kako bi mogao da bezbednije vozi ženu i dvoje dece.
Čak i dosta bogatiji Indijci zagledaju "nano", dug 3 metra, koji ima motor sa dva cilindra, četiri brzine manuelne transmisije i može da postigne brzinu od 105 kilometara na sat. "Nano" nema vazdušno hlađenje, električne podizače stakala, niti automatski menjač, ali će uskoro na raspolaganju biti i luksuzna verzija.
Posle vesti da je "nano" danas lansiran, akcije "Tate" odmah su skočile za osam procenata, što je mnogo više od očekivanja.
Dileri izveštavaju da su zapljusniti pitanjima o uslovima kupovine automobila, čije je pojavljivanje više puta odlagano zbog nasilnih protesta seljaka povodom kupovine plodne zemlje za podizanje fabrike. Uprava "Tata motorsa" je zbog toga bila prinuđena da prebaci lokaciju iz Zapadnog Bengala u Gudžarat.
Nova fabrika na zapadu Indije neće biti gotova do kraja 2010. godine, što znači da proizvodnja mora da krene u postojećim pogonima, skromnijih kapaciteta, čime će se produžiti vreme čekanja za isporuku poručenog vozila.
Početkom ovog meseca kompanija je predstavila "evropski nano", sa sportskim detaljima i boljom opremom koji bi trebalo da pojavi na tržištu do 2011. godine. Taj model će zbog toga biti i nešto skuplji nego u Indiji.
Ekolozi strahuju da bi pojava "nana" na indijskim drumovima mogla da izazove još veću gužvu na pretrpanim putevima i da poveća zagađenje vazduha.
"Tata", međutim, ističe da njen automobil ispunjava standarde za štetnu emisiju gasova i da troši galon benzina na 50 milja (pet litara na stotinu kilometara). Firma takođe tvrdi da će kasnije uvesti i dizel verziju.
"Nano" će omogućiti siromašnijem sloju u zemljama u razvoju da prvi put koristi vozilo sa četiri točka, sa četvoro vrata i motorom od 33 konjske snage, zapremine 624 kubika.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 13
Пошаљи коментар