Da li je pilot spavao?

Pisanja medija o padu indijskog aviona, u kojima se navodi da je pilot Zlatko Glušica spavao tokom leta i sletanja nisu tačna, kaže pilot i direktor Er Indije za uvođenje standarda u proceduri letenja Velibor Slavuj.

Novinski napisi i agencijske vesti koji, pozivajući se na nezvanične izvore, pišu da se indijski "boing 737" srušio, jer je pilot Zlatko Glušica spavao tokom leta i sletanja, pisani su laički i nisu tačni, kaže za RTS pilot i direktor Er Indije za uvođenje standarda u proceduri letenja Velibor Slavuj.

Slavuj, koji je učestvovao u istrazi, tvrdi da uzrok nesreće u blizini Mangalora, u kojoj je poginulo 158 putnika i članova posade, nije bilo spavanje pilota.

Rezultati istrage biće najpre prezentovani indijskoj vladi, a potom i parlamentu, posle čega će i javnosti biti saopšten uzrok nesreće.

U međuvremenu, indijski mediji objavili su nezvanična saznanja da je crna kutija u avionu zabeležila čak 90 minuta hrkanja pokojnog pilota Glušice. Njegove kolege, međutim, tvrde da je to nemoguće.

"Crna kutija služi da bi se snimilo poslednjih pola sata leta, a ono ostalo se briše, pošto je to beskonačna traka i stalno ima, samo poslednjih pola sata leta", kaže predsednik Sindikata linijskih pilota Srbije Dragan Divić.

Slavuj, koji je upoznat sa detaljima istrage, kaže da je do nesreće došlo zbog više činilaca, koji su se, u kratkom vremenskom roku, desili veoma iskusnom kolegi Glušici.

"Specifičnosti tog aerodroma, koji je vrlo komplikovan - nalazi se na vrhu brda, vrlo sličan nosaču aviona, sa prilaznim ravnima koje su kompleksne, sa pistom koja ima uspon i pad, itd. Sve je vrlo kompleksno da bismo zaključak sveli na to da je neko spavao u vreme prilaza, što je potpuna besmislica", kaže Slavuj.

U udruženju linijskih pilota Srbije upozoravaju da su takve nesreće opomena aviokompanijama da promene propise. Naime, nedavno su u Evropi uvedena pravila prema kojima piloti mogu da budu angažovani čak 12 sati dnevno, bez pauze, što sigurno utiče i na njihovu sposobnost.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. јун 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом