Kako bezbedno električnim trotinetom u saobraćaj?

Iako prema podacima Evropske agencije za životnu sredinu i izveštaju Evropskog parlamenta iz 2023. godine, električni trotineti mogu znatno doprineti smanjenju emisije štetnih gasova, ova vozila mogu da naprave veliki problem na ulicama, ako se nebezbedno koriste. Nepoštovanje brzine kretanja i nenošenje zaštitne opreme dovode do teških posledica. U prvoj polovini ove godine na našim putevim povređeno je 39 vozača električnih trotineta, od toga devetoro dece.

Električni trotineti, skuteri, električni bicikli pa i oni obični, kod dela pešaka i drugih učesnika u saobraćaju izazivaju zabrinutost. Kretanje velikom brzinom po pešačkoj zoni česta je pojava.

„Juče sam video skuter, dvoje dece, ja ne znam da li zajedno imaju šesnaest godina. Ti električni skuteri, problem je što mogu da razviju veliku brzinu, tj. nije velika brzina nego veliko ubraznje od 0 do 25 oni razviju za pet, šest sekundi i to rade deca koja nemaju ni deset godina, koja nemaju ni koordinaciju, ni da znaju tačno kako da upravljaju tim vozilom, a suština je da sve to rade na pešačkoj zoni, jako blizu pešaka i zabrinutost je ta da nekog udare ili povrede, a već sam čuo da su jedno dete pregazili. Najviše strah je nastao od kako šetam dete ovuda i eto počeo sam biti više zabrinut, jednostavno, to je valjda u prirodi", kaže Radomir Roknić iz Sombora.

Nedavno je u Somboru dete starosti oko dvanaest godina vozeći velikom brzinom električni trotinet naletelo na dvogodišnje dete.

„Bili smo ovde u kafiću, deca su se igrala pored i mi smo bili uz njih i u jednom momentu jedno dete je otišlo na drugu stranu, dok je Nikolinica bila bukvalno u kafiću i napravila jedan korak i na nju je naleteo električni skuter, tj. trotinet električni. Nikolina je pala i udarila se. Kasnije smo primetili da je noga natečena i da je udarila glavicu i onda smo otišli na hitnu još jednom, gde je dete hitno transportovano za Novi Sad gde je konstatovan lakši potres mozga", navodi Josip Antičević otac povređenog deteta.

Na području PU Sombor od početka godine zabeleženo je 49 prekršaja koja su načinili vozači lakih električnih vozila, a kada su u pitanju električni trotineti, sankcionisano je 44 prekršaja koja su načinili vozači ovih vozila.

„Kada su u pitanju laka vozila, predviđene su površine po kojima se mogu kretati. Kada govorimo o električnim trotinetima to su biciklističke staze, biciklističke trake i pešačko - biciklističke staze. Kada nema tih staza u okolini, kada vozači su prinuđeni da se kreću sa tim vozilom, mogu se kretati kolovozom ali tamo gde je ograničena brzina kretanja 30 kilometara na sat. Ako je lice punoletno, odnosn vozač tog trotineta može se kretati po kolovozu gde je ograničenje brzine 50 kilometara na sat. Svakako jedno od ograničenja za tu kategoriju je svakako i godine života, kada vozač ne sme imati manje od 14 godina. Znači mlađi od 14 godina ne smeju upravljati ovim vozilom. Svakako jedno od stvari koje treba napomenuti jeste i preduslovi, odnosno zaštita, pričamo o zaštitnim kacigama, o fluorescentnim prslucima, da se moraju nositi tokom upravljanja ovim vozilom", kaže Marinko Ivošev, kapetan saobraćajne policije.

Saobraćajna policija apeluje na sve učesnike u saobraćaju da se pridržavaju saobraćajnih propisa, a na roditelje da obrate pažnju i da deci mlađoj od 14 godina ne dozvole upravljanje ovim vozilima.

петак, 10. октобар 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом