Читај ми!

Sledeće godine stižu kineske "krtice" - do kraja 2026. počinje kopanje na metro Liniji 1

Mašine za kopanje tunela za metro u Beogradu, takozvane "krtice" - dve TBM mašine biće isporučene Srbiji u drugoj polovini sledeće godine. Predstavnici kompanije "Beogradski metro i voz", obišli su kinesku "Korporaciju za tešku industriju železničke gradnje" gde se trenutno proizvode te mašine.

Mašine za bušenje tunela za beogradski metro proizvode se i sklapaju u kineskom gradu Čangša. Kako najavljuju iz JKP "Beogradski metro i voz", početak kopanja tunela očekuje se krajem 2026. godine.

"Mašina koju ćemo koristiti proizvodi se u skladu sa našim tehničkim zahtevima, hidrološkim i geološkim uslovima samog terena. Nakon što svi delovi mašine budu proizvedeni i atestirani, kao i posle fabričkih testiranja, mašine će polovinom sledeće godine plovnim i drumskim saobraćajem stići do Srbije, njenog krajnjeg odredišta - gradilišta beogradskog metroa. Od trenutka kada mašine stignu na gradilište do prvog lansiranja potrebno je oko 2-3 meseca", objašnjava rukovodilac projekta izgradnje Metroa Linije 1 Han Điping.

"Sada smo u jednoj fazi koja je vrlo važna po pitanju samih projekata i pribavljanju dozvola i naravno pripremanju sve one opreme koja je neophodna da počne kopanje tunela. Mi ćemo u prvoj fazi izgradnje beogradskog metroa kopati 11 kilometara podzemnog tunela, inače sama deonica prve faze je 15 kilometara sa 15 stanica. Ona podrazumeva 11 kilometara podzemnog kopanja, imamo nadzemnih dva kilometra i katen kaver deonicu od dva kilometra", navodi Andreja Mladenović, v.d. direktora JKP "Beogradski metro i voz".

TBM mašine za bušenje tunela specifične su zbog balansa pritiska zemlje, duge su 130 metara, od čega je rezna glava duga 12.3 metra. Jedna krtica teška je čak 1.700 tona.

"CRCHI je kompanija koja je proizvela više od 1700 TBM mašina do sada. Ti TBM-ovi su rasprostranjeni gotovo na svim kontinentima u svetu i iskopali su više od 6.000 kilometara tunela. To su zaista sjajni podaci i velike cifre i veoma nam je drago što možemo sa ovakom kompanijom da sarađujemo", ističe Mladenović.

"Pauer Čajna" glavni je izvođač radova na izgradnji Linije 1 beogradskog metroa koja trenutno na teritoriji Republike Kine TBM mašinama rudari 260 kilometara tunela.

четвртак, 28. август 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом