Читај ми!

Crni petak – veliki marketinški trik i psihološka igra ili praznik za kupoholičare

Sutra je "crni petak", svetski praznik niskih cena. Praznična groznica donosi talas popusta, ali i iskušenja za potrošače. Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije rekao je za RTS da je reč o markentinškom triku, kao i da će se popusti u našoj zemlji kretati najviše do 30 odsto, kao i prethodnih dana.

Jedna od definicija "crnog petka" je da je to složena igra psiholoških taktika. Da li je sutra globalni praznik ili zamka, marketinški trik ili neformalni praznik za kupoholičare.

Marko Dragić, gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a, rekao je da "crni petak" u Srbiji predstavlja marketinški trik, kojim se trgovci služe da bi privukli veći broj potrošača.

"Iskoristili su naziv sa Zapada da se dan reklamira kao 'crni petak'. Ne mogu se sutra očekivati veći popusti od onih koji se trenutno reklamiraju,  odnosno maksimalno do 30 odsto. Možemo da očekujemo redovno vikend sniženje", ukazuje Dragić.

Sa druge strane, kaže, na Zapadu se popusti kreću od 70 do 80 odsto, primenjuju se samo tog dana, što možemo nazvati pravim "crnim petkom".

"Bolja je preko zasad situacija nego kod nas. Inflacija je, međutim, uzela maha, pa ni tamo nije tako sjajno kako se očekuje. Izvorno je 'praznik' počeo u Americi, gde su pravi popusti", ukazuje Dragić.

Puni tržni centri, ali nisu svi kupci

Dragić kaže, takođe, da prema zakonu postoje sankcije za kupce koji su neposredno pre "crnog petka" podizali cene proizvoda da bi ih taj dan spustili, dok tržišna ispekcija radi u skladu sa svojim kapacitetima.

"Stvarni broj ljudi u tržnim centrima, nije i stvarni broj kupaca. Neki dođu da bi ispoštovali taj dan, prošetali ili kupili jednu, dve stvari", ističe Dragić.

Napominje da je, ipak, "crni petak" dobar za državnu kasu zbog uvećanog prometa, pa prihoduje na porezima, ali postoje i zamke za kupce prilikom onlajn kupovine.

"Prevaranti koriste naziv osnovnog brenda na internetu i samo promene domen, jedno slovo u nazivu veb adrese. Kada postoje verfikacija kupovine, postoji i garancija da je potrošač bezbedan i da će dobiti novac nazad ako dođe do zloupotrebe", upozorava Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

петак, 05. септембар 2025.
27° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом