Читај ми!

Počela rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad

Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad počela je jutros radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra, rekao je Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture “Železnica Srbije”.

Za nešto više od sat vremena, od jutros kada je započeta rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad, uklonjeno je prvih sedam polja postojećeg, starog koloseka ukupne dužine 175 metara, izjavio je Nenad Stanisavljević.

Stanisavljević je izjavio da je realizacija projekta počela jutros u osam časova radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra.

Kako je precizirao, radovi su počeli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.

"Vrednost ugovora 169,7 miliona evra, rok tri i po godine"

Prema Stanisavljevićevim rečima, deonica Staničenje - Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo - Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra i ona obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice.

"Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo - Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine", dodao je Stanisavljević.

Stanisavljević je naveo da će se na pruzi najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno - sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.

Samo gradilište, kako je istako, podeljeno je na dve deonice, i to Prosek (Sićevo) - Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad.

Stanisavljević je precizirao i da je zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje - Dimitrovgrad podeljena na tri poddeonice, i to na Staničenje-Pirot, Pirot-Sukovo i otvorenu prugu Sukovo-Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.

"Putnički saobraćaj se ne odvija, teretni u terminima kada deonica bude otvorena"

Naveo i da će se radovi između Staničenja i Pirota odvijati u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi.

"Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj", naglasio je Stanisavljević.

Prema njegovim rečima, za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo - Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija "Trace group hold plc", a u kome su još i "Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a" i "Start - Engineering JSC".

Stanisavljević podseća da se ovaj projekat finansira iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i budžeta Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš - Dimitrovgrad, kako dodaje, obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš - Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.

Ova pruga je izgrađena 1886/1887. godine i decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 kilometara na sat.

петак, 03. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво