Читај ми!

Hoće li voće iz Srbije naći mesto na tržištu Bliskog istoka – potencijal od milijardu potrošača

Hladnjače u Srbiji su pune jabuka, od čega je 70 odsto bilo spremljeno za izvoz u Rusiju. Ukoliko se do juna ne prodaju, one će izgubiti na kvalitetu. Predstavnici organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija, Vlade Srbije, Razvojne agencije, Privredne komore, proizvođači i izvoznici razgovarali su na video-konferenciji o mogućnostima za izvoz srpskog voća i povrća na tržište Bliskog istoka, pre svega u Saudijsku Arabiju i Ujedinjene Arapske Emirate.

Jedno od novih tržišta za mogući izvoz svežeg voća i povrća iz Srbije je Bliski istok. Samo Ujedinjeni Arapski Emirati uvoze 80 odsto prehrambenih proizvoda.

Direktor Razvojne agencije Radoš Gazdić ističe za RTS da je kompletno tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, pa i Bliskog istoka, izuzetno zahtevno, kako u pogledu kvaliteta i kontinuiteta, tako i u pogledu specifičnosti klimatskih uslova koji vladaju u tom delu svetu.

Naglašava da Srbija kao jedan od najvećih proizvođača prehrambenih proizvoda, kao i voća i povrća u ovom delu Evrope,  ima izuzetan potencijal da se otvori ka tom tržištu.

"Ima velike mogućnosti koje su krenule dobrim političkim odnosima, da bi se i ekonomija unapredila, da se obezbedi bolje prisustvo kako domaćih svežih proizvoda od voća i povrća tako i prerađivačkih kapaciteta koji će upotpuniti proizvode na tržištu Emirata i Saudijske Arabije", naveo je Gazdić.

Tržište od milijardu potrošača

Precizira da su najbitniji u sferi prehrambene industrije kontinuitet, kvalitet i bezbednost hrane. Tržište Emirata i Saudijske Arabije je transportno prilično udaljeno od Srbije, ali s modernim sredstvima transporta i komunikacije nije nedostupno.  

"Ono što je najbitnije kod proizvođača u Srbiji je pored toga što je reč o platežnom tržištu, i to da ono kompletno raste izuzetnom brzinom. Ceo prostor ima potencijal od oko milijardu potrošača, što je u odnosu na EU koja ima oko pola milijarde potrošača, novo tržište koje eksponcijalno raste 10 d 30 posto godišnje", ukazao je Gazdić. 

UAE su stabilno i platežno pouzdano tržište, ali i više od toga. UAE su čvorište za snabdevanje celog Bliskog istoka, Afrike i Jugoistočne Azije. Oni su put do Indije, subsaharske Afrike i zemalja u okruženju kao npr. Saudijske Arabije.

"Otvaranje jednog tržišta kao što je Saudijska Arabija, Emirati otvara potencijal ka zemljama najbližeg okruženja, ali i na dalje, delovima Afrike, Azije gde možemo promovisati naše proizvode", istakao je Gvozdić. 

Sveže voće i povrće, ali i prerađivački proizvodi

Za sada na tom tržištu najbolje ide sveže voće i povrće ali je, kako ističe, cilj Vlade Srbije i Razvojne agencije veća, dodatna vrednost prerađivačkim proizvodima. 

Sporazumi sa Savetom slobodnih zona Dubaija i Lukom Abu Dabi omogućavaju ubrzanu proceduru i podršku za otvaranje srpskih firmi.

"To tržište nama u industrijskom smislu nije nepoznato, već tradicionalno imamo dobre odnose kao s Emiratima tako i sa Saudijskom Arabijom. Postojanje luke olakšava saradnju, slobodna zona pojednostavljuje određene procedure omogućava se i jednostavan pristup tom potencijalnom tržištu", objašnjava Gazdić. 

Naglašava da je Razvojna agencija Srbije matična kuća svih privrednika u svakom segmentu njihovog razvoja. Između ostalog im pruža programe podrške za nabavku opreme, nastupanja na inostranom tržištu, izvozu, sertifikovanju, projekte za dalja investiciona ulaganja kako bi zadovoljili kapacitete na nekom međunarodnom tržištu.

недеља, 27. април 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом