Читај ми!

Brnabić: Prve deonice na Moravskom koridoru gotove 2022.

Premijerka Ana Brnabić obišla je radove na izgradnji Moravskog koridora na delu Pojate-Kruševac i najavila da će prve deonice na tom najsavremenijem autoputu biti gotove već 2022. godine.

Premijerka Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i v. d. direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić obišli su kod Ćićevca radove na izgradnji mosta preko Jovanovačke reke i pruge, koji će biti dug skoro 500 metara.

Istakla je da je došla da proveri dinamiku radova na tom koridoru koji je jedan od najvažnijih u Srbiji pošto će to biti prvi digitalni auto-put u našoj zemlji.

"U budžetu za 2021. imamo opredeljeno 330 milijardi dinara, što je 5,5 odsto BDP-a za kapitalne infrastruktrne projekte", navela je predsednica Vlade.

Da bi to postigli moramo da radimo svaki dan i subotom i nedeljom, poručila je Brnabićeva.

Most će imati 15 stubova. Dosad je pobijeno 50 šipova i ugrađene su četiri nasadne grede koje su baza mosta.

Rok za završetak mosta je godinu dan, rekao je Tanjugu inženjer Ivan Jovanović zadužen za mostove u konzorcijumu Behtel-Enka.

Kaže da radovi uglavnom teku prema planiranoj dinamici, kao i da u ponedeljak počinje izgradnja još tri mosta, jedan preko Južne i dva preko Zapadne Morave.

U završnoj fazi je i izgradnja kampa za više od 1.500 radnika na 20 hektara kod Kruševca.

Na izgradnji mosta je anagažovano oko 50 radnika dnevno, a na celoj deonici oko 500.

"Korona nije prekinula realizaciju nijednog projekta u Srbiji"

Ana Brnabić je istakla da epidemija koronavirusa usporila je realizaciju nekih projekata, ali je velika stvar da nijedna nije prekinuta.

Odgovarajući na pitanja novinara u Ćićevcu, na gradilištu Moravskog koridora, ona je istakla da to svedoči i o tome koliko su ozbiljni i država i angažovane kompanije.

"Ni u jednom trenutku nismo zaustavili nijedan projekat, pa ni rekonstrukciju Infektivne klinike koju planiramo da završimo u aprilu 2021. godine", rekla je premijerka.

Dodala je da je na pojedinim projektima bilo kašnjena, ali da se ulažu napori da se to nadoknadi, a projekti vrate u ustanovljenu dinamiku.

Momirović: Očekuje se značajan uticaj domaće industrije 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je rekao da na izgradnji Moravskog koridora u ugovoru nije preciziran deo za domaće kompanije i radnike.

"Mi očekujemo značajan uticaj naše građevinske industrije, naših kompanija i naših radnika. S drugim partnerima stalno naglašavamo da želimo što više naših kompanija, što više naših radnika i inženjera. Želimo da naš građevinska industrija napreduje kroz ovaj investicioni ciklus koji je pokrenuo predsednik Republike", rekao je Momirović.

Dodao je da će ministarstvo umeti da ceni ukoliko broj domaćih radnika angažovanih na ovom projektu bude veliki.

Ministar Momirović je istakao da moraju da se maksimalno ubrzaju određena kašenjenja koja postoje kako bi se vratili na primarne rokove na projektu Moravskog koridora.

"Postoje objektivne stvari koje moramo da uvažimo, ali moramo to da prevaziđemo i nastavimo kako smo krenuli na početku", rekao je Momirović.

Istakao je da je Behtel - Enka jedna od najboljih građevinskih kompanija u svetu za tu vrstu radova.

Naglasio je da će Moravski koridor spojiti koridore 10 i 11 i dati potpuno drugačiju perspektivu celom Pomoravlju.

"Ovo nismo mogli da zamislimo pre 2015. godine, ova zemljla sada ima ekonomsku snagu da izgradi tih više od 110 kilometara tog autoputa na kome će se ići maksimalno dozvoljenom brzinom. Ponosni smo što imamo privlilegiju da budemo deo ovog projekta", rekao je Momirović.

Kaže da je puno urađeno u prethodnih mesec dana i da su angažovani najbolji ljudi iz Koridora Srbije.

"Pored američkih kompanija, rade u Srbiji i velike ruske, turske i kineske kompanije i druge. Srbija nije više ona zemlja koja je bila pre 10 godina", rekao je ministar.

"Veliki broj firmi zajedno sa nama izgrađuje našu zemlju i nećemo dozvoliti da se probijaju rokovi koje smo mi platili", poručio je Momirović.

Antić: Angažovano oko 450 ljudi

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić rekao je da je u ovom trenutku na svim gradilištima Moravskog koridora angažovano oko 450 ljudi i 112 jedinica mehanizacije.

Izvode se radovi na mostu preko pruge Beograd - Niš, na dva kilometra obilaznice, a na velikom broju lokacija pripremaju se izvorišta materijala i deponije.

"U ovom trenutku, to je oko 450 ljudi, a uvećava se njihov broj iz dana u dan. Nova gradilišta koja će biti otvorena do 7. januara će taj broj značajno povećati", rekao je Antić.

Dodao je da je više od 60 procenata ljudi koji su uključeni na realizaciji projekta su državljani Srbije, a da "Behtel-Enka" ima angažovane u ovom trenutku dvadesetak srpskih kompanija koja realizuju određene aktivnosti sa oko 120 ljudi.

Antić je najavio da će na Moravskom koridoru do 7. januara početi da se grade još tri mosta.

"Dobijene su dozvole, 10. decembra, za još tri mosta na ovoj deonici (Pojate - Kruševac) i već danas će početi neke pripremne aktivnosti. I do 7. januara bi trebalo da počnu da se grade sva tri mosta", rekao je Antić.

Tom prilikom je izrazio veliku zahvalnost premijerki Brnabić što je došla na gradilište Moravskog koridora, jer je to je veliki podstičaj za sve koji rade na tom poslu.

"Radimo žestoko i ubrzano. Imali smo ministar Momirović i ja čitav niz sastanaka sa ljudima iz Behtel - Enke kako bi određena kašnjenja koja smo zatekli na sektoru 1 smanjili i vratili projekat u rokove. Imamo snažznu podršku svih koji učestvuju u projektu od lokalne samouprave, predsednice vlade Brnabić do predsednika Alkeksandra Vučića lično", podvukao je Antić.

Auto-put "na tri Morave" 

Moravski koridor, auto-put od Pojata do Preljine, biće dug 112 kilometara i povezaće područje na kojem živi više od pola miliona ljudi.

Povezaće tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11.

Radovi su započeti na prvoj deonici, do Pojata do Kruševca dugoj 28 kilometara.

Moravski koridor povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju.

Najsavremeniji auto-put biće izgraden u centralnoj Srbiji, "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije.

Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na auto-putu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo.

Prvi digitalni auto-put u Srbiji biće do sada najširi auto-put u zemlji, odnosno od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra 2019. sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited u vrednosti od 745 miliona evra.

Moravski koridor činice tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac - Adrani u dužine 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

понедељак, 22. децембар 2025.
5° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом