Rasprodaja, akcije, sezonsko sniženje – novi zakon, nova pravila

U utorak stupa na snagu novi Zakon o trgovini. Prilagođen je potrebama tržišta i zameniće stari, koji je važio devet godina. Doneta su neka nova rešenja, precizira se značenje pojmova – rasprodaja, akcija i sezonsko sniženje, a obavezno je i novo označavanje proizvoda.

Akcijska prodaja može najduže trajati 31 dan. Mora se istaći prethodna i snižena cena, sem ako je akcija kraća od tri dana. Onda je dovoljno označiti samo procenat sniženja. Definisana su i sezonska sniženja.

"Propisano je prvi put u našem zakonodavstvu da ta sezonska sniženja mogu biti najduže 60 dana po sezoni i to – da letnje sezonsko sniženje može početi od 1. do 15. jula, a zimsko od 25. decembra do 10. januara", ukazao je Andrija Jovičić iz Privrednog savetnika.

Rasprodaja se može pokrenuti ako trgovac prestaje da se bavi tom delatnošću, zatvara objekat, ili prestaje da prodaje određenu vrstu robe.

"Naslov do 70 odsto, do 80 odsto – uđete u prodavnicu i kupite nešto što niste obratili pažnju da je sniženo 15 ili 20 odsto. Sad ukoliko oglasite najviši procenat sniženja, onda morate imati u asortimanu minimum 20 odsto ili jednu petinu", objašnjava Željko Rakić iz Ministarstva trgovine.

Tržišni inspektor može da bude tajni kupac. Reaguje tek kada prikupi dovoljno dokaza da je bilo nepravilnosti na samom prodajnom mestu.

Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije kaže da je novina da proizvodi imaju obavezno označavanje GTI, mašinski čitljivim kodovima što će umnogome unaprediti lanac snabdevanja između trgovine s jedne strane, a sa druge strane podići će i zaštitu potrošača kroz kvalitetnije poznavanje sledljivosti proizvoda.

"Omogućiće da u međusobnoj komunikaciji trgovci i proizvođači uvedu elektronske dokumente kao što su elektronska narudžbenica, elektronska faktura i drugo što će omogućiti efikasnije poslovanje trgovaca", ističe Malinović.

Paket novih zakona koji uređuju tržište uvode rešenja koja su postojala u životu.

"Međutim, kolizije koje postoje između određenih pojmova kao što je sam pojam zaštite potrošača definisan Zakonom o trgovini i Zakonom o zaštiti potrošača predstavlja određenu barijeru koja može da bude kamen spoticanja u ostvarivanju tih prava", rekao je Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

Zakonom su uređeni i prodajni podsticaji poput upotrebe kartica lojalnosti i sakupljanja bodova.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво