субота, 27.12.2008, 17:14 -> 17:52
Otvoren rekonstruisani tunel "Šargan"
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio da će Srbija kroz infrastrukturne projekte pokazati kako se bori protiv recesije. Prilikom puštanja u saobraćaj rekonstruisanog tunela "Šargan", ministar je poručio da će takvih projekata biti još više.
Pustivši u saobraćaj rekonstruisani tunel "Šargan", na magistarlnom putu Užice - Višegrad, na deonici Kremna - Mokra gora na Zlatiboru, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je izrazio uverenje da će takvih projekata u narednoj godini biti još više, "jer je to naša borba i odgovor recesiji".
Mrkonjić je čestitao našim građevinarima koji su objekat završili u rekordnom vremenu i koji su pokazali da mogu da rade i najsloženije projekte, ne samo u Srbiji, već i u svetu.
"Vlada Srbije je stvorila uslove i okvire da u naredne četiri godine imate posao, a to znači, ne samo na projektu Koridura 10, već i na projektima beogradskog metroa, kao i van granica naše zemlje", poručio je Mrkonjić graditeljima.
Prema rečima Mrkonjića, Vlada Srbije je iznašla mogućnosti da izmiri dug domaćim putarima, koji iznosi 20 milijardi dinara.
Ministar za infrastrukturu veruje da će Vlada Srbije postići dogovor sa koncesionarima "Alpina Por" oko izgradnje auto-puta Horgoš-Požega i da neće biti potrebe da se uključi međunarodna arbitraža.
Najduži tunel
Tunel "Šargan" sa 767 metara je jedan od 78 tunela na putevima Srbije. Rekonstrukcija najdužeg tunela trajala je dve i po godine i u nju je uloženo 967 miliona dinara.
Izgrađen je 1970. godine i od tada do momenta početka sanacije, usled nepovoljnog delovanja procednih voda i mraza, na podgradi i kolovozu, nastala su brojna oštećenja.
Zbog toga ga je investitor "Putevi Srbije" zatvorio za saobraćaj i dao nalog za rehabilitaciju obilaznice oko planine Šargan i izradu projekta sanacije tunela.
Radovi na sanaciji počeli su jula 2006. godine. Međutim, tokom radova došlo je do opasnog zarušenja, stvaranja komina u kaluti tunela, pa je postojala opasnost od urušavanja. Sanacija zarušnog dela tunela zahtevala je izradu potpuno novog projekta.
Tako je, prvi put u Srbiji, upotrebljena tehnologija izrade cevnog štita, koja se primenjuje pri prolasku kroz najlošije materijale u najlošsijim uslovima iskopa.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар