среда, 10.05.2017, 12:00 -> 13:37
Извор: РТС
Kako će izgledati deo auto-puta do Crne Gore
Projektanti Instituta CIP iscrtali su trasu auto-puta od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom. Taj deo Koridora 11 biće tema razgovora premijera Aleksandra Vučića i kineskih kompanija zainteresovanih za njegovu izgradnju ili kroz kredite ili uzimanjem koncesije. Projekat je vredan oko milijardu i šeststo miliona evra. Pravac preko Sjenice je kraći 40 kilometra i jeftniji za 500 miliona evra.
Usvojena trasa auto-puta Požega–Ivanjica–Boljare duga je 107 kilometara i projektovana je za brzine od 100 i 120 kilometara na čas.
"Očekujem da će se srpski vrh predvođen premijerom i ministarkom Zoranom Mihajlović 15. maja u Kini dogovoriti oko ugovaranja sa kineskom korporacijom o izgradnji ove deonice", kaže Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.
Trasa budućeg auto-puta prema Crnoj Gori, koja vodi od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, izuzetno je zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će biti dugi gotovo 20 kilometara. Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara.
"Čak 40 do 43 odsto trase je pod konstrukcijama, biće zahtevna trasa, ukoliko se napadne sa više frontova, to može da se uradi za četiri do pet godina", kaže projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević.
Deo auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara.
Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.
Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 25
Пошаљи коментар