среда, 19.04.2017, 12:59 -> 17:01
Извор: РТС, Tанјуг
Stigla prva kineska lokomotiva za EPS
EPS je nabavio novu električnu lokomotivu, prvu posle tri decenije, koja će omogućiti pouzdaniji prevoz uglja do termoelektrana "Nikola Tesla". V. d. direktora EPS-a Milorad Grčić rekao je da je tako počela obnova vučnih sredstava u TENT-u. Najavio je da će druga lokomotiva stići iz Kine za šest meseci.
Lokomotive EPS nabavlja od kineskih partnera na osnovu ugovora vrednog 533 miliona dinara.
Na prvu lokomotivu je prilikom današnjeg svečanog prijema bila okačena zastava za natpisom na kineskom "Prijateljstvo Srbije i Kine je kao pupoljak koji cveta".
Dolazak nove lokomotive označava početak obnove vučnih sredstva Železničkog transporta TENT-a, u kojem je prosečna starost lokomotiva oko 40 godina, a lokomotivu najnovije generacije za EPS je napravila kineska kompanija CRRC ZELC.
"Ovo je veliki dan za EPS. Možda nije ogromna vrednost ugovora, ali ako se uzme u obzir činjenica da je ovo prva lokomotiva koja je stigla u EPS posle 30 godina i da je prosečna starost lokomotiva 40 godina – ovo je veoma, veoma važan dan", naglasio je Grčić.
Kineska lokomotiva će vući vagone na jednoj od najopterećenijih industrijskih pruga u Evropi, kojom se od kopova rudarskog basena "Kolubara" do TENT-a dnevno dopremi i do 100.000 tona uglja.
"Reč je o lokomotivi dvostruko veće snage od onih koje sada koristimo u TENT-u, manje troše električnu energiju pošto imaju sistem za povraćaj neiskorišćene struje, manje zagađuju okolinu i manje su bučne. Može lakše da radi u otežanim, odnosno zimskim vremenskim uslovima", naglasio je Grčić.
Ugovor je sklopljen pre godinu dana i u dogovorenom roku iz Kine je stigla moderna lokomotiva, dvostruko snažnija od onih koje ima Železnički transport TENT-a.
Lokomotiva je teška 120 tona i duga 21,7 metara. Nova lokomotiva je projektovana za kretanje brzinom do 140 kilometara na čas.
Može da radi u različitim vremenskim uslovima, opremljena je savremenim sistemima zaštite, ima video-nadzor sa osam kamera koje snimaju kontaktni vod, prostor ispred i prostor iza lokomotive.
Postoji i mogućnost praćenja položaja lokomotive iz centra daljinskog upravljanja kao i sistem daljinskog praćenja i očitavanja dijagnostike smetnji ili kvarova.
Nove električne lokomotive ispunjavaće sve uslove za savremen i bezbedan saobraćaj, ne samo na industrijskoj pruzi već i na prugama javne železnice.
TENT pokriva polovinu srpske potrošnje struje i ne može da radi bez kolubarskog uglja a dnevno se dopremi oko 100.000 tona.
Kineska kompanija se obavezala da za šest meseci isporuči i drugu lokomotivu.
Odlična saradnja Srbije i Kine
Grčić je rekao da Srbija i Kina imaju odličnu saradnju, koja daje rezultate.
Kako kaže, EPS poštuje smernice Vlade i ide u dobrom pravcu modernizacije i dugoročnog opstanka.
Grčić je izrazio uverenje da je nabavka lokomotiva samo početak dugoročne saradnje sa tom kineskom kompanijom i dodao da EPS već uspešno sarađuje sa drugim kompanijama iz Kine.
Predsednik kompanije CRRC ZELC Čo Šinghe rekao je da iako je prvi put u poseti Srbiji, mnogo zna o našoj zemlji.
"S vremena na vreme se prisetim poznatog filma 'Most'. Za Kineze je Srbija fantastična zemlja. Ovde je rođen ne samo nacionalni heroj već i veliki broj vrhunskih sportista je ovde odrastao. Kinezi su impresionirani poznatim fudbalskim trenerom Borom Milutinovićem, koji je 2001. uspešno vodio kineski nacionalni tim na svetskom šampionatu, što se čekalo 44 godine", rekao je Čo.
Istakao je da su sve bolji odnosi dve zemlje i dodao da su na tenderu dobili posao da naprave dve lokomotive i da su prvu isporučili za manje od godinu dana.
Čo je rekao da je ta kompanija najveći kineski proizvođač vozova i da imaju porudžbine od zemalja širom sveta, kao i da su radili u Evropi za Tursku, Makedoniju, Austriju, Češku, Nemačku i druge.
Izrazio je nadu da će biti angažovani i na razvoju železničkog saobraćaja u Srbiji podsetivši da Kina realizuje sa Evropom program "Pojas i put" i saradnju sa 16 zemalja centralne i istočne Evrope.
Savetnik za ekonomska pitanja u Ambasadi Kine Tang Šaodong rekao je da je ta kompanija simbol i predstavnik kineske prizvodnje vozova, koji se koriste svuda u svetu.
"Ova kompanija je došla kod vas odnosno na novo tržište i nadamo se da će dati veći doprinos razvoju transporta. Kroz tu saradnju će obe strane profitirati", naglasio je on.
Izvršni direktor za proizvodnju energije Savo Bezmarević rekao je da TENT prvi put posle 1986. godine proširuje svoj vozni park električnim lokomotivama za vuču vozova.
"One predstavljaju značajan zamajac razvoju EPS-ove železnice. Po obimu sredstava ovo predstavlja najveću investiciju u Železnički transport TENT-a posle tri decenije ", naglasio je Bezmarević.
On je dodao da je do sada TENT-ovom železnicom prevezeno oko 850 miliona tona uglja iz "Kolubare" za proizvodnju električne energije.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 13
Пошаљи коментар