понедељак, 30.06.2014, 12:39 -> 13:30
Otvorena obnovljena pruga Lešnica-Loznica
Za saobraćaj je otvorena obnovljena pruga Lešnica-Loznica, koja je bila oštećena u poplavama. Time je ponovo uspostavljen teretni železnički saobraćaj između Srbije i Republike Srpske.
Prugu je otvorila potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
U Lešnici je najavila da će sva putna i železnička infrastruktura koja je oštećena u poplavama biti obnovljena do 1. oktobra i dodala da je samo na putevima od poplava načinjena šteta 60 miliona evra.
Pruga Lešnica-Loznica je deo pruge Ruma-Šabac-Zvornik, koja se koristi za teretni železnički saobraćaj od Šapca ka Republici Srpskoj koji je bio obustavljen od 15. maja.
Mihajlovićeva je rekla da je obnovom te deonice Lešnica-Loznica u dužini od 2,4 kilometra urađen značajan posao, s obzirom da su "Železnice" imale gubitak veći od 1,5 milion evra do 15. maja.
U "Železnicama Srbije" kažu da je projektovana brzina na toj pruzi oko 80 kilometara na sat, a da se teretni saobraćaj sada obavlja brzinom od 20 kilometara na sat.
Potpredsednica Vlade je rekla da će uskoro biti postignuta projektovana brzina na tom železničkom pravcu.
"'Železnice Srbije' moraju efikasnije da realizuju projekte koji su ukupno vredni oko jednu milijardu evra i zbog toga su već započete organizacione promene u tom preduzeću koje će biti nastavljene", rekla je ministarka.
Mihajlovićeva je istakla da "Železnice Srbije" moraju više da rade i da postanu deo Evropske železničke mreže.
Govoreći o radu "Železnice Srbije", ona je rekla da bi one mogle efikasnije da funkcionišu u pojačanim kontrolama i uvođenjem video nadzora.
Kada je reč o realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara koji je namenjen modernizaciji "Železnica Srbije", ministarka je rekla da će svi predviđeni projekti biti realizovani i da tu postoje samo manji proceduralni problemi, na primer oko izdavanja licenci, angažovanja podizvođača....
Mihajlovićeva je naglasila da se projekat koji se realizuje na osnovu prvog aneksa ugovora, odnosno izgradnja drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva, dobro odvija.
Na pitanje novinara da li će se graditi i pruga Valjevo-Loznica, ona je rekla da hoće, dodajući da su u prethodnom periodu procedure bile najveći problem u realizaciji železničkih projekata i da će ih Ministarstvo ubrzati pa je već imenovalo mentore za svaki projekat.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljubom Simonović je istakao da je železnički pravac od Šapca ka Republici Srpskoj veoma značajan s obzirom da tu godišnje prođe oko 3,5 hiljade teretnih vozova i da "Železnice" zbog toga imaju godišnju dobit od 12 miliona evra.
"Ta pruga ima međunarodni karakter i koristi se za prevoz robe ka okolnim zemljama", istakao je Simonović dodajući da je zbog toga važno da se osovinski pritisak vrati na 22 tone, koliko je bilo pre poplava.
Prema njegovim rečima, projektovana brzina i osovinski pritisak biće vraćeni u narednih tridesetak dana, do kada se očekuje potpun završetak obnove te pruge.
Simonović je rekao da "Železnice" čekaju da Vlada odobri sredstva za najugroženije deonice Barske pruge koje su oštećene u poplavama i da bi radovi od Lazarevca od Lajkovca mogli da budu obnovljeni za dvadesetak dana.
Rekao je da bi za 90 dana mogla da bude obnovljena pruga Valjevo-Valjevski Gradac gde je na svega 400 metara pruge pričinjena šteta od pet miliona evra.
Simonović je rekao da će u narednom periodu biti prioritetna gradnja železničkih Koridora 10 i 11 i da posle dolaze na red regionalne pruge, kao što je Valjevo-Loznica.
Obnovljenom prugom Lešnica-Loznica je pred ministarkom i generalnim direktorom "Železnica Srbije" prošao teretni voz - dizel lokomotiva 661, koja prevozi kamen iz kamenoloma kod Malog Zvornika za potrebe izgradnje pristupnih saobraćajnica za most Zemun-Borča.
Na pruzi Lešnica-Loznica radovi su započeli 14. juna i do sada je utrošeno oko 20 miliona dinara.
Pruga Ruma-Šabac-Zvornik je ukupno dugačka 75 kilometara, a osovinsko opterećenje pruge je smanjeno na 16 tona.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар