недеља, 09.03.2014, 10:36 -> 19:11
Prvi autobus "Mercedesa" i "Ikarbusa"
Iz fabrike "Ikarbus" u Zemunu izašao je prvi autobus koji je napravljen u saradnji sa "Mercedesom". Znak "Mercedesa" na novi autobus simbolično je postavio vicepremijer Aleksandar Vučić. "Mercedes" i "Ikarbus" zajednički će raditi na još šest do sedam novih modela autobusa.
Prvi autobus, koji je napravljen u saradnji "Mercedesa" i "Ikarbusa", izašao je iz fabrike u Zemunu, a znak nemačkog automobilskog giganta simbolično je na novi autobus postavio prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.
Vučić je rekao da je danas veliki i važan dan i zbog povratka "Mercedesa" u Srbiju posle 17 godina, ali i zato što je to pokazatelj rasta industrijske snage Srbije.
"Ovo je veliki i važan signal ponovnog rasta srpske industrijske snage. Pošto su neki na volšeban način uspeli gotovo da unište "Ikarbus", danas smo ovde da pokažemo da samo 300 zaposlenih može sve da preokrene i krene u vraćanje stare snage "Ikarbusa" i napravi ovakvu saradnju s "Mercedesom"", rekao je Vučić.
Naveo je da autobus košta 135.000 evra i da se za njegovu kupovinu već interesuju iz susedstva, a biće prodavan na području cele jugoistočne Evrope.
Vučić je rekao da su radnici "Ikarbusa" pokazali da je srpski radnik najbolji radnik kada ima motivaciju.
"Zahvalan sam radnicima koji su od januara, kad su stigli delovi za autobus, dan i noć marljivo radili i pokazali kolika je snaga srpskog radnika i kako možemo da radimno kada imamo motiv", rekao je Vučić i zahvalio ambasadoru nemačke Hajncu Vilhelmu i svima koji su učestvovali u projektu.
Vučić je rekao da je ovaj autobus ponos Srbije i da se nada da će biti još toliko autobusda i vozila, navdodeći da više nećemo morati da ih uvozimo iz Poljske, već da ćemo imati svoj, srpski, "Mercedes".
Onima koji nisu verovali da ne postoji srpski "Mercedes", Vučić je poručio da danas mogu da vide njegov prototip, a za tri dana na Sajmu automobila će moći da ga kupe.
Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić rekao je da mu je čast što može da predstavi prototip novog autobusa, koji je prvi u nizu autobusa i kombi vozila koje dve kompanije treba zajednički da naprave u narednom periodu.
"Uveren sam da će saradnja sa tako renomiranom kompanijom značajno doprineti podizanju kvaliteta proizvoda i mogućnosti njegovog plasiranja na domaće i strano tržište", rekao je Vićentić i zahvalio Vladi Srbije, "Mercedesu" i zaposlenima, koji su za kratko vreme napravili kvalitetan autobus.
Direktor Mercedesa Rolf Jirgen Zajerle rekao je da je proizvodnja autobusa dobar signal za "Ikarbus" i Srbiju i da se nada da će ta saradnja postići veliki uspeh.
Prezentacija na sajmu u Beogradu
Novi model autobusa sa oznakom IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu.
Na tom modelu "Mercedes" isporučuje samohodnu šasiju, a "Ikarbus" radi nadogradnju, pri čemu je posao podeljen pola-pola.
Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa "Mercedesom", u "Ikarbusovoj" fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa - gradskih, međugradskih, turističkih i kombi vozila, izjavio je Aleksandar Vićentić.
Vićentić je istakao da već postoji veliko interesovanje za model autobusa, koji je danas izašao iz fabrike u Zemunu, i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa.
Na novom modelu autobusa, u čijoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije, u fabrici u "Ikarbusu" u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor "Ikarbusa".
U pitanju je "lou entri solo" gradski autobus, i to je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta, objasnio je tehnički direktor Ikarbusa Petar Baltić.
Cena tog autobusa biće od 130.000 do 140.000 evra. Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.
Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji "Ikarbusa" i nemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za "Ikarbus", kome je potreban starteški partner.
Autobus se proizvodi pod strogom kontrolom Mercedesa i proces se prati preko četiti kontrolne tačke.
"Ikarbus je do sada prošao tri kontrolne tačke i Mercedes je bio izuzetno zadovoljan kvalitetom i brzinom radova koje je Ikarbus završio," rekao je Baltić.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 24
Пошаљи коментар