Читај ми!

Povratak Tojote

Prethodne godine "Tojota" prodala najviše vozila na svetu, čime je ponovo nadmašila najvećeg rivala - američki "Dženeral motors". Prejaki jen, tehnički problemi, poremećaji u snabdevanju delovima - samo su neke od prepreka koje je japanski proizvođač prevazišao, da bi u 2012. proizveo dva miliona vozila više nego u 2011. godini.

Japanski proizvođač automobila "Tojota" vratio se na svetski tron. Uprkos mnoštvu najrazličitijih problema u poslednje dve godine, "Tojota" je u 2012. godini proizvela čak 9,9, a prodala 9,74 miliona vozila, ostavivši iza sebe američki "Dženeral Motors" i nemački "Folksvagen".

"Tojota" je u 2012. godini proizvela gotovo dva miliona vozila više nego u, za tog proizvođača vrlo teškoj 2011. godini, kada je sa proizvodnih traka "Tojote" sišlo 7,8 miliona automobila i kamiona.

U 2012. godini "Tojota" je prodala najviše vozila na svetu - čak 9.748.000, čime je ponovo nadmašila najvećeg rivala - američki "Dženeral motors" (9,29 miliona) i ekpresno se vratila na tron koji joj je pripadao u 2010. godini.

"Tojota" je brzi povratak na svetski vrh uspela da ostvari uprkos nizu velikih problema kao što je prejaki jen koji je poslednje dve godine znatno poskupeo njene proizvode u inostranstvu. "Tojotu" su omeli i ozbiljni poremećaji u snabdevanju delovima tokom 2011. godine, prouzrokovani katastrofalnim zemljotresom u Japanu i višemesečnim prekidom rada njenih fabrika na Tajlandu usled tamošnjih poplava.

Istovremeno, "Tojota" se suočila i sa mnoštvom tehničkih problema zbog kojih je u poslednja tri meseca prošle godine, u dva navrata, opozvala ukupno 10 miliona svojih vozila, zbog problema sa električnim podizačima stakla, pumpom za vodu, a kod nekih modela kao što su popularni hibrid "Prijus" i "Korola", i zbog problema u kočionom sistemu i volanu.

Ta kompanija je pretrpela još jedan težak udarac u drugoj polovini prošle godine kada su se protesti u Kini u vezi sa teritorijalnim sporom između Japana i najmnogoljudnije zemlje sveta oko ostrva Senkaku pretočili u bojkot japanskih proizvoda.

Uprkos svemu tome, "Tojota" je u 2012. godini uspela da ostvari najbolji prodajni rezultat u svojoj istoriji.

Za taj uspeh može zahvaliti pre svega velikom oporavku domaćeg tržišta, gde je prodaja njenih vozila porasla za 35 odsto u odnosu 2011. godinu. Uspehu doprinosi i to što je zahvaljujući svojim nastojanjima da reši problem opoziva iz 2011. godine uspela da povrati poverenje kupaca u SAD, gde je u poslednjih godinu dana ostvarila rast u prodaji od preko 26 odsto.

Veliki uspesi zabeleženi su i u azijskim zemljama u razvoju, koje beleže visoku stopu ekonomskog rasta kao što su Indija i Indonezija.

Nova godina, nove muke, novi uspesi

"Tojota" je krajem januara objavila opoziv još 1,29 miliona vozila, tipa "Korola" i "Leksus," zbog problema u funkcionisanju brisača i vazdušnih vreća, a sledi joj i otplata odštetnih zahteva američkim vlasnicima defektnih "Prijusa" koji su je tužili prošle godine.

Loš uticaj milionskih opoziva sa kraja prošle i početka ove godine, mogao bi da ozbiljno zapretiti poslovnim rezultatima "Tojote" u 2013. godini.

Uprkos tome, taj gigant je ovih dana korigovao svoju procenu dobiti za 2013. godinu na gore, zahvaljujući povoljnom vetru koji je počeo da duva u leđa zbog promena u kursu jena.

Japanska valuta je u protekla dva meseca pala sa 100 jena za evro na 127, odnosno sa 80 jena za dolar na 94. Pad od samo jednog jena u odnosu na dolar "Tojoti" godišnje donosi rast profita od 380 miliona dolara, pa je ona upravo objavila da je korigovala procenjeni operativni dobitak za ovu godinu na gore za 1,1 milijardu dolara, na 12,4 milijardi.

"Tojota", koja je osnovana pre 75 godina i u svom sastavu ima i japansku fabriku automobila "Daihacu," te proizvođača kamiona "Hino," sada, po rečima rukovodstva, planira da u 2013. godini popravi sopstveni rekord i proda između 9,9 i 10 miliona vozila.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 15. јун 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом