Читај ми!

Sanacija mosta na Moravi, Svilajnac i okolna mesta 70 kilometara dalji

Inspekcija za državne puteve Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, zbog bezbednosti, donela je rešenje o obustavi železničkog saobraćaja na mostu preko Velike Morave na deonici od Markovca do Svilajnca. Drumsko- železnički most izgrađen je pre 101 godine i najkraća je veza između auto-puta Beograd-Niš i opština Svilajnac, Despotovac i Petrovac na Mlavi. Sanacija, kako su rekli iz Železnica Srbije, može biti gotova najranije za godinu dana.

Vest da će most na Velikoj Moravi biti zatvoren za saobraćaj brzo se proširila Svilajncem, a oni koji ga koriste svakodnevno već preračunavaju koliko će kilometara više putovati do auto- puta preko Žabara ili Jagodine.

"Ja imam preko Velike Plane da idem i da se vratim oko sedamdeset kilometara da bi skratio tri i po kilometra, eto", navodi jedan meštanin Svilajnca.

Most na Velikoj Moravi građen je sredstvima ratne reparacije u vreme kralja Aleksandra Karađorđevića. Delom je porušen u vreme Drugog svetskog rata, a potom obnovljen i od polovine prošlog veka izgradnjom pruge postao i železnički. Odavno je već preopterećen zbog broja kamiona, cisterni, automobila. Više od hiljadu radnika u fabrike dve industrijske zone dolazi iz Kragujevca, Batočine, Lapova.

"Zatvaranje mosta za nas će napraviti velike probleme kako u transportu naše robe, tako i u svakodnevnom tranzitu odnosno saobraćaju, jer naši radnici putuju iz Kragujevca, Jagodine i mislim da nekih 30 odto radnika će imati veliki problem da dođe na posao", navodi direktor fabrike "regent" Darko Hinić.

Miljan Spasić, generalni menadžer "Vossloh-Schwabe" kaže da će dodatni troškovi i kompanijski ali da im je to manji problem.

"Veći problem su ljudi gde su nam glavni ljudi, ili deo glavnih ljudi nije iz Svilajnca nego živi s druge strane Morave", navodi Spasić.

U opštini Svilajnac kažu - svesni su činjenice da most odavno ne odgovara potrebama građana i privrede. Najkraći rok za sanaciju je godinu dana. Od ministarstva odbrane tražili su da se postavi pontonski most koji bi privremeno, dok traju radovi, povezao obale reke.

"Ja se nadam i apelujem i na Ministarstvo građevine i na Vojsku Srbije da nam izađu u susret kako bismo trenutne probleme rešili, a da onda sednemo i da svi zajedno nađemo trajno rešenje. Mi smo imali 21 inicijativu i tender je pokrenut da se gradi novi most sa obilaznicom oko Svilajnca. Potrebe građana opštine Svilajnac 2025. su novi most s obilaznicom a ovo bi, verovatno, ostao železnički most, ili možda lokalni saobraćaj da ide po njemu", objašnjava predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović. 

Most na Velikoj Moravi već je zatvoren za železnički saobraćaj, a nadležnom ministarstvu upućen je predlog o postepenom zatvaranju za putnički do privremenog rešenja nastalog problema.

субота, 14. јун 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом