уторак, 29.10.2024, 16:11 -> 16:25
Извор: Танјуг
Šapić: Sutra puštanje u rad semafora na kružnom toku kod Brankovog mosta
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da će sutra biti pušteni u rad semafori na kružnom toku kod Brankovog mosta i Ušća, koji će raditi u saobraćajnim špicevima.
Šapić je na konferencii za medije rekao da će semafori raditi radnim danima u jutarnjem špicu od 7:00 do 10:00 i u popodvenom špicu od 14:30 do 18:30 časova.
Šapić je naveo da će na semaforima biti samo dva svetla - trepteće žuto, koje će značiti prolaz kroz kružni tok po pravilima saobraćaja i crveno, koje će zaustavljati saobraćaj kada se uključi i zapravo menjati saobraćajca.
"Kada trepti žuto, to znači da u tom momentu imate pravo da se uključite u kružni tok, poštujući sva pravila kružnog toka kao i do sada", rekao je Šapić.
Naveo je da će pešaci na kružnom toku moći da prelaze pešačke prelaze u trenucima kada je vozilima crveno svetlo, dok će u momentima van špica važiti klasična pravila pešačkog prelaza.
Dodao je će grad u narednih mesec dana slično rešenje primeniti i na kružnom toku na Autokomandi, dok će za takvo rešenje za kružni tok na Slaviji Grad razmisliti da konsultuje i strance koji bi projektovali takvo rešenje.
Semafori i na ukrštanju Vladimira Popovića i Bulevara Zorana Đinđića
Šapić je rekao da će semafori biti postavljeni i na kružnom toku kod ukrštanja Ulica Vladimira Popovića i Bulevara Zorana Đinđića, mada ne očekuje da budu pušteni u rad u narednih godinu i po dana, odnosno dok se ne završi novi most preko Save.
Naglasio je da je kružni tok kod Brankovog mosta deo šireg saobraćajnog plana i da ga ne treba posmatrati odvojeno od toga i podsetio da je na Novom Beogradu projektovano pet kružnih tokova, a od toga su završena dva.
Šapić je ukazao da je kružni tok bezbednije rešenje od običnih raskrsnica, jer vozači moraju da uspore kad ulaze u kružni tok.
On je predstavio fotografije sa rešenjima kružnih tokova u Evropi koji imaju semafore.
Gradonačelnik je najavio i projekat sa Gradskom čistoćom, prema kojem bi se gradile nove niše za kontejnere, čijom izgradnjom bi se oslobodila nova parking mesta u gradu.
Prema proceni Šapića, tako bi bio oslobođen prostor za novih više od 1.000 parking mesta u narednih godinu dana.
Evropski standard u saobraćaju za Beograd
On je istakao da se novim saobraćajnim rešenjima u Beograd uvode "evropski standardi" i da će ta rešenja, uz završetak metroa, značajno smanjiti vreme koje se provede u kolima u saobraćaju.
Na pitanje kada će biti završen novi most preko Save, koji će zameniti Stari savski most, Šapić je najavio je da će on biti završen krajem 2026. ili početkom 2027. godine.
"Sve ću učiniti, ako budem mogao, da svojim autoritetom pokušam da izvođače primoram da se drže tog dogovora, koji kaže da bi krajem 2026. ili početkom 2027. godine most trebalo da bude gotov", rekao je Šapić i dodao da očekuje da će pre završetka mosta biti pušten kružni tok koji se na njega nastavlja.
Očekuje da će jedna cev tunela u produžetku mosta biti gotova do tada i da će biti početa izgradnja druge cevi.
"Po našim planovima, želimo da tunel pustimo godinu i po dana nakon mosta", rekao je Šapić i naveo da radovi na tunelu počinju u novembru, ali će godinu dana trajati izmeštanje instalacija iz bulevara Despota Stefana, pa tamo saobraćaj neće biti obustavljan u tom periodu.
Na pitanje da prokomentariše navode pojedinih inicijativa da će se stari savski most rušiti bez rešenja o uklanjanju, Šapić je odgovorio da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo dozvolu za uklanjanje mosta pre mesec dana, kao i da izvođač radova na novom mostu radi sve u skladu sa zakonom.
Podvožnjaci ispod kružnog toka na Autokomandi
Šapić je naveo i da se razmišlja o izgradnji podvožnjaka ispod kružnog toka na Autokomandi, a na pitanje da li se razmišljalo o podzemnim prolazima za pešake ispod kružnog toka na Brankovom mostu, on je odgovorio da su procene pokazale da za time nema potrebe, ali dodajući da su procene pokazale da bi na Slaviji podzemni prolazi za pešake više značili.
Kada je izmeštanje beogradske autobuske stanice u pitanju, rekao je da je to plan koji postoji po Generalnom urbanističkom planu, od 2003. godine i dodao je da je on samo dao svoj doprinos u ubrzavanju završetka tog projekta.
Na pitanje šta misli o inicijativama da neko od mesta u Beogradu ponesu ime ubijenog romskog dečaka Dušana Jovanovića, koga su ubili neonacisti 1997. godine, Šapić je odgovorio da je sramota za grad i društvo što se to ubistvo desilo i naveo da nema nikakav problem da se tom dečaku oda pošta i da se nešto u Beogradu nazove po njemu.
"Potpuno sam saglasan da možemo da nađemo način da tom dečaku odamo poštu i da pokažemo da su to stvari koje ne smeju u Beogradu nikada da se dešavaju", zaključio je gradonačelnik.
Коментари