четвртак, 13.06.2024, 05:50 -> 06:05
Извор: РТС
Muke građana Mladenovca i Lazarevca sa prevozom – polasci neredovni, autobusi puni već na početnoj stanici
Po redu vožnje, dnevno bi trebalo da se ostvari 1.001 polazak prigradskih linija. Iz BAS-a, međutim, kažu da je to uvek od 30 do 40 odsto manje. "Lasta" je najstarija autobuska kompanija u zemlji, postoji više od 70 godina. Do pre 15, bila je jedan od najuspešnijih prevoznika. Koliko njena današnja dugovanja osete oni koji svakoga dana putuju iz Mladenovca i Lazarevca ka Beogradu?
Za 10 minuta na autobuskoj stanici pristiglo je gotovo isto toliko autobusa na prigradskim linijama. Zadržavaju se od tri do četiri minuta. U devet sati ujutru, većina ljudi je na poslu, pa odlaze gotovo prazni. Na liniji 493 za Mladenovac bilo je tek nekoliko putnika. I hvale i kude prevoz.
"Ja uvek idem prvim onim u 20 do 4, tako da on stalno funkcioniše", kaže jedan od putnika ističući da ima gužva. Drugi ukazuje da putnici iz sela posle Mladenovca ne mogu da nađu mesto da sednu. Navode i da ne bi "stajalo 100 ljudi u autobusu da ima dovoljno" polazaka.
Znaju to i u preduzeću "Lasta", koje prevozi putnike iz Mladenovca, Sopota, Grocke, Barajeva, Obrenovca i Lazarevca. Kažu da su skoro uveli nove polaske, a analizom situacije na terenu utvrdili su da postoji potreba i za dodatnim. Međutim, da li će ih biti i kada, nisu rekli.
Najstarija autobuska kompanija u zemlji
"Lasta" je najstarija autobuska kompanija u zemlji, osnovana 1947. godine. Pre 14 godina. ostvarila je najveći promet od čak 100 miliona evra, ali izgleda da su baš tada počeli problemi.
Pre dve godine "Lasta" je dugovala 935 miliona dinara. Iste godine se dešavalo da se iz Mladenovca u jednoj nedelji ne realizuje čak 250 polazaka, a predstavnici "Laste" su se pravdali tehničkim problemima.
Veliki deo akcija preduzeća prodat je početkom godine, što je pokrenulo spekulacije o privatizaciji.
Realizuje se značajno manje polazaka od planiranih
Po redu vožnje, dnevno bi trebalo da se ostvari 1.001 polazak na prigradskim linijama. Međutim, iz BAS-a kažu da je to uvek od 30 do 40 odsto manje.
"Obično ih bude manje (polazaka).To što su nama dostavili to je red vožnje, ali oni se ne pridržavaju iz njima poznazih razloga, mi ih ne pitamo i oni nas o tome ne obaveštavaju", rekao je Slaviša Predolac iz BAS-a.
Većina putnika koristi mesečne karte
Penzioneri i deca ne plaćaju kartu, a većina putnika koristi mesečnu, koja košta od 2.200 do 3.300 dinara. Isplativije je jer do bilo kog prigradskog naselja, u oba smera, samo nedeljno potrebno je dvosturko više novca za gorivo. U Lazarevcu isti problemi i zahtevi.
"Prepuni su, jutros sam došla autobusom koji je na polaznoj stanici bio pun", rekla je jedna od putnica.
U idealnim uslovima, vožnja traje od 30 minuta do sat vremena. U saobraćajnom špicu, samo putnici znaju koliko. A još kada neki polazak izostane ili se autobus pokvari.
"Kad je špic po 3,4 prevoza ne dođe i bude nas na stotine, od 14 časova molim samo da naiđe prevoz", kaže jedna od putnica.
Koliko su stari autobusi
Ugrejaće jače uskoro, pa bi trebalo da klime rade u svim vozilima, pogotovo jer su nova, a iz "Laste" kažu da im je prosečna starost 4 i po godine. Doduše, klime u autobusima u kojima smo danas bili rade.
Ugovorom sa Gradom definisano je da vozila ne smeju da budu starija od 10 godina.
Da li je zaista tako? Iz Sekretarijata za javni prevoz nismo dobili odgovor. Postoje i najave da će sve prigradske linije preći u ruke privatnika. Kojih i kada – još nije poznato.
Коментари