Građanima stižu lažne SMS poruke, iz "Pošte Srbije" upozoravaju: Ne nasedajte na prevaru

Više građana dobilo lažne poruke "Pošte Srbije" koje ukazuju da je u pitanju prevara. Iz "Pošte Srbije" ističu da je cilj obmane davanje ličnih podataka korisnika o platnoj kartici, a da iz kompanije nikada nisu slali takav zahtev. Stručnjaci upozoravaju da u slučaju prevare odmah treba obavestiti matičnu banku. Korišćenje ćirilice, latinice i pozivi na hitnost su znaci koji upućuju na nameštaljku, navode nadležni.

"Vaš paket je stigao u skladište i ne može biti dostavljen zbog nepotpune informacije o adresi. Molim vas, potvrdite vašu adresu na sledećem linku." Mnogi građani su u poslednje vreme dobili ovu poruku.

Direktorka Funkcije informacionih tehnologija, elektronskih komunikacija i razvoja u "Pošti Srbije" Milica Spasić navodi da je u pitanju klasična prevara kada korisnici unesu svoje podatke.

"Na narednoj stranici trebalo je da unesu i podatke o svojoj kartici kako bi platili neku sumu novca da bi im pošiljka ponovo bila isporučena. Korisnici koji su uneli svoje podatke, zapravo su bili prevareni i zloupotrebljeni su njihovi podaci. 'Pošta Srbije' se korisnicima nikad tako ne obraća i ne očekuje od njih da na nekoj internet stranici unesu svoje lične podatke. To korisnici treba uvek da imaju na umu", kaže Spasićeva.

Šta ukazuje na prevaru 

Ćirilica i latinica u poruci, pozivanje na hitnost – znakovi su koji mogu ukazati na prevaru, a stručnjaci upozoravaju da posebno treba obratiti pažnju na sadržaj linka u poruci.

Stručnjak za informacionu bezbednost Luka Milinković kaže da link koji korisnici dobiju često sadrži slučajan raspored karaktera, zato što se radi o izmišljenim linkovima o stvarnoj instituciji.

"Sam link ih može povući da se uloguju sa svojim podacima za m-banking ili za mejl ili ih može povući da ostave svoje podatke o platnim karticama, koje onda zlonamerne osobe koriste kako bi te podatke zloupotrebili", kaže Milinković. 

U slučaju prevare odmah obavestiti banku 

Ljudi često shvate da su žrtve prevare tek kad ostanu bez novca na računu.

Viši stručni saradnik za regulativu i analizu u Sektoru za zaštitu korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije Đorđe Gojković ističe da, kada građanin shvati da je pogrešio i da je reč o prevari, pre svega treba bez odlaganja da obavesti banku čiji je platni instrument zloupotrebljen.

"Da bi banka izvršila blokadu platne kartice i da bi se obustavila sva plaćanja i dalja zloupotreba kartice", zaključuje Gojković.

Prošle godine NBS je korisnicima zloupotrebljenih platnih kartica vratila više od 17 miliona dinara.

субота, 22. јун 2024.
29° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије