Letak za Tik-tok školu kruži po Beogradu – neslana šala ili realan poziv
Teško je odlučiti šta je gore u jednom letku koji se deli po Beogradu ovih dana – to što nudi brzu zaradu roditeljima tako što će decu obučiti kako da uspešno vode Tik-tok nalog ili to što se ti leci dele po školskim dvorištima.
Na društvenim mrežama deli se letak u kome se reklamira škola Tik-toka u Srbiji pod sloganom "neka i vaše dete postane poznato, tu je novac". Na kursu dete uči da bude influenser, garantuje mu se da će postati poznat i da će zaraditi novac, navodi se u reklami. Stručnjaci za sajber kriminal pitaju se da li je u pitanju marketinški trik ili ozbiljna namera.
"Koji su to predmeti, koji su to ljudi koji će učiti našu decu da prave sadržaj? Kakav sadržaj će praviti? Da li će deca biti obučena ili ne? Ko će zloupotrebiti te snimke, te fotografije? To je sve legitimno pravo da postavimo pitanje. Ono što prvo upada u oči, koje su informacije, kako se zove ta škola, da li imaju neki sajt, da li su registrovani u APR-u?", navela je Katarina Jonev, edukator za sajber kriminal.
O svemu tome roditelji moraju dobro da se raspitaju, ali gde kad takvih informacija na internetu nema.
Tijana Mandić već deset godina koristi digitalne mreže. Prvo je počela da koristi Tviter, pa Instagram, a onda i Tik-tok. Majka je dvogodišnjeg deteta, ali ni na jednoj društvenoj mreži nije objavila ni jednu njegovu sliku. S razlogom.
"Kada bih svoje dete izložila društvenim mrežama - što kasnije moguće. Ukoliko to društvo bude zahtevalo, jer vi ne možete vašem detetu zabraniti nešto ukoliko 20 drugara iz razreda to ima, ali mislim da ću moći da ga možda sad iz ove perspektive, kada znam i dobre i loše strane, na pravilan način edukujem. Mislim da je to ključ, edukacija dece, kako da se nose s time i sloboda da roditeljima bez zadrške kažu šta im je neko napisao, rekao, podelio i ne daj bože snimao u nekoj situaciji", navela je Tijana Mandić, stručnjak za digitalni marketing.
Dodala je da društvene mreže ništa dobro detetu ne mogu da donesu. Naprotiv, u pitanju je zloupotreba, a roditelji često nisu svesni u šta se upuštaju i čemu izlažu decu. Često ni posledica, jer ne znaju gde će objavljeni sadržaj na kraju završiti.
"Zašto ne naučimo decu kako da prepoznaju Tik-tok izazove, zašto ne naučimo decu kako da se bore sa predatorima i pedofilima različitih vrsta. Zašto ne učinimo sve što možemo, da smanjimo digitalno nasilje koje je toliko prisutno, jer ga je svaki treći učenik doživeo upravo na Tik-toku. To su škole koje treba da otvaramo, da decu naučimo da na kreativan način i pravi način koriste virtuelni svet, za svoju korist, za usavršavanje i sticanje novih saznanja, dodala je Katarina Jonev.
A ne da prave fabrikovanu sreću i lažan život. Šta god da je u pitanju neslana šala ili realni poziv, roditelji moraju ozbiljno da počnu da vode računa šta je njihovoj deci na društvenim mrežama najveća razbibriga i izazov.
Коментари