недеља, 25.06.2023, 12:05 -> 13:35
Извор: РТС
Zašto je važno da se mladi što ranije finansijski opismene
Otkrivanje poslovnog sveta, upravljanje kućnim budžetom, značaj štednje i ulaganja, ali i rizici razumevanja i poslovanja banaka i drugih finansijskih institucija utiču na poslovni i lični razvoj svih nas. Zato je Grupa za obrazovanje koju čine dostignuća mladih u Srbiji, Nordeus fondacija, Inicijativa Digitalna Srbije i Centar za promociju nauke, udružena sa šest kompanija, pokrenula projekat Finansijska pismenost koji pomaže učenicima da ove pojmove i procese upoznaju na vreme i budu spremni da upravljaju svojim finansijama.
Menadžer za programska partnerstva organizacije dostignuća mladih u Srbiji Nemanja Glavinić kaže da ne samo da mladi nisu dovoljno finansijski pismeni, već da je to odlika celokupnog društva.
"Učenici nemaju tačno razumevanje nekih finansijskih elemenata, odnosno instrumenata. Sa druge strane, u današnje vreme to je neophodno za normalan život jer smo već od ranog uzrasta donosioci nekih finansijskih odluka koje direktno utiču na nas i na našu okolinu", rekao je Glavinić.
Kaže da su prvo mapirali problema kada je reč o finansijskoj pismenosti. Onda su kreirali sadržaje i krenuli u škole.
"Dakle ulazili u učionice što je vrlo važan momenat, jer srednjoškolci nisu toliko navikli na strane elemente u učionici. I onda im dođe neko ko dolazi iz realnog biznisa, iz poslovnog sveta i ko to što im priča radi svakodnevno. Onda kroz igru i kroz osmišljene radionice zapravo mnogo lakše uče termine", objasnio je Glavinić.
Koliko (ne)znamo osnovne instrumente plaćanja
Učenica Četvrte gimnazije u Beogradu Sonja Mudrić kaže da se njena škola već osam godina bavi preduzetništvom i učenici su aktivno uključeni u programe dostignuća mladih, što im je omogućilo da budu u prednosti.
"Ali moram da priznam da smo opet sa druge strane, mi tek kada je naš edukator Igor, edukator iz OTP banke, ušao u stvari uspeli da shvatimo koliko uopšte ništa ne znamo i koliko smo se zbunjivali oko pojmova šta je debitna kartica, šta je kreditna kartica", kaže Sonja.
Srednjoškolci nisu toliko svesni koliki su u stvari životni troškovi, jer ne zarađuju.
"U ovom svetu i ovom društvu je sve važnije i važnije znati što više o finansijama i o funkcionisanju tokova novca. Predavanja su bila zaista veoma zanimljiva, što nisam očekivao. I žao mi je što nismo imali priliku da imamo više radionica i više predavanja. Dosta novih stvari sam naučio i neke stvari o kojima nisam imao dovoljnu količinu znanja, stekao sam još veće znanje. I drago mi je što je u moje školi konkretno profesorka insistirala da imamo više i više radionica", rekao je učenik Šeste beogradske gimnazije Mihailo Popović.
Iskustva i srednjoškolaca i mentora su veoma pozitivna, zato što su se i oni negde vratili u srednju školu posle dužeg vremena, rekao je Nemanja Glavinić.
"Zapravo, retko ko je svestan šta se dešava u učionici i kako izgleda učionica. Ili smo davno bili, ili nam deca još uvek nisu tog uzrasta. Tako da, same radionice su bile osmišljene tako da su podeljene u tri tematske celine, odnosno desile su se tri radionice na kojima su oni, ili kroz igru, ili kroz kviz, ili kroz asocijaciju, ili kroz kreativne zadatke nesvesno učili određene termine i određene postulate kako te stvari funkcionišu", rekao je Glavinić.
Plan je da se od sledeće godine program proširi, a srednjoškolci kažu da su im najzanimljivije bile upravo radionice.
Коментари