Višestruka korist od reciklaže

Akcija kupovine "fijat punta" uz reciklažu starih automobila mogla bi da skloni sa ulica do 1,4 miliona automobila, smanji zagađenje i poveća bezbednost u saobraćaju. Ministarstvo zaštite životne sredine namerava da uvede odgovarajuće takse, kako bi pomoglo da posao reciklaže bude ekonomski isplativ.

Zbog dugogodišnje loše ekonomske situacije i uvoza polovnih vozila, Srbija je postala deponija polovnih automobila. Računa se da ih je oko 1,4 miliona, od kojih 600.000 neregistrovanih.

Dobra prilika da ih se rešimo, svakako je opcija kupovine Fijatovog "punta" uz popust "staro za novo".

Da bi stari automobili ušli u utakmicu "staro za novo" moraju biti registrovani, sa saobraćajnom dozvolom, potvrdom da su u voznom stanju i kupoprodajnim ugovorom od najmanje tri meseca.

U proseku svaki automobil čini 70 odsto metala, jedan i po obojenih, dok je ostalo guma, plastika, tekstil. Ima i delova koji su opasan otpad. Proces reciklaže nije jednostavan i moći će da ga obavljaju samo sertifikovane firme.

Generalni direktor "Centra za reciklažu A.D. Beograd" Borislav Pejović kaže da su kapaciteti te firme od 20 do 300 automobila dnevno i da kompanija zadovoljava evropske standarde u poslu reciklaže.

Pejović dodaje da kompanija poseduje šreder, koji je neophodan za taj i da može da se uključi u ovu akciju.

Zanimljivo je da proces dezintegracije uz pomoć mašine koju zovu šreder traje manje od dva minuta. Troškovi reciklaže su 100 evra po toni, a cena recikliranonog metala bila je tri puta veća dok ju je otkupljovao "Ju Es Stil".

Cena tog metala je sada oko 150 evra i to u udaljenim železarama - Nikšiću, Skoplju, Zenici ili čak Egiptu i Turskoj.

Ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić rekao je da to ministarstvo namerava da uvede što povoljnije takse kako bi pomoglo da posao reciklaže bude ekonomski isplativ.

Osim što će tom akcijom kupci automobila jeftinije doći do automobila sa ekološkim motorom, računa se i na druge važne prednosti.

Tako ministar navodi da će zamena "staro za novo" dovesti do smanjenja emisije gasova, povećanja bezbednosti i očuvanja prirode.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 02. јун 2025.
31° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом