четвртак, 04.02.2021, 17:52 -> 20:43
Извор: Радио Београд 1
"Metro u Beogradu biće u rangu najsavremenijih u svetu"
Posle trodnevne posete Parizu i Lionu, Stanko Kantar, direktor JKP "Beogradski metro i voz" koji je bio u sastavu naše delegacije, rekao je za Radio Beograd 1 da će beogradski metro biti u rangu najsavremenijih koji postoje što se tiče vozova, sistema upravljanja i tehnologije koja će se primenjivati u izgradnji.
Stanko Kantar je rekao da se delegacija u Parizu i Lionu sastala sa predstavnicima francuskih kompanija "Alstom" i "Ežis".
"'Alstom' isporučuje vozove i elektromašinske sisteme, a kompanija 'Ežis' je projektant beogradskog metroa. Sledeće nedelje u Beogradu sastaćemo se sa kompanijom ER ATP koja je operater za sav javni prevoz u Parizu, a cilj je da se napravi sličan sistem organizacije saobraćaja u prestonici. Obišli smo francusku metroliniju koja je kompletno automatizovana, bez mašinovođa, sa najsavremenijom tehnologijom i sistemima informisanja za putnike", istakao je u emisiji "U središtu pažnje" Stanko Kantar i naglasio da će takva biti i u Beogradu.
Sa francuskim partnerima je, navodi, dogovoreno da se do 2028. godine završi prva linija beogradskog metroa, a druga do 2030.
Mapa linija
Prva linija metroa povezaće Železnik i Mirijevo, biće duga 21,3 kilometra i imaće 23 stanice. Radovi počinju krajem godine.
"Urađen je plan detaljne regulacije Makiškog polja. U toku je izrada projekta nasipanja i hidrotehničkih rešenja, jer moraju da se zaštite vodna izvorišta. Idejni projekat za sam depo biće završen u aprilu", kazao je Kantar.
Druga linija će, navodi, povezati Zemun – Novi Beograd, desnu obalu Save, sve do Mirijeva, biće duga 19,2 kilometra i imaće dvadeset stanica. Prva i druga linija će se ukrštati na Savskom trgu.
Kroz samu studiju izvodljivosti radi se konceptualno rešenje treće linije metroa koja bi u nekim rešenjima opslužila delove grada koji nisu pokriveni sa prve dve trase metroa i BG vozom. To su Banjica, Voždovac, deo Novog Beograda ka Surčinu, na kojoj bi trebalo da se nađu i Prokop i autobuska stanica u Bloku 42.
Beograđani će birati kako će izgledati vozovi za metro
"Naši partneri iz kompanije Alstom predstavili su nam dizajn vagona za budući beogradski metro. Izabrana su četiri modela o kojima će se izjasniti naši građani. Jedan je standardnija varijanta, drugi bojama i šarama dočaravaju priču o Savi i Dunavu", istakao je Kantar.
Zbog izgradnje metroa neće se zatvarati saobraćajnice, osim u Požeškoj ulici na Banovom Brdu, gde će zbog radova na jednoj stanici biti sužena trasa ulice.
"U ovako kompleksnom poslu nikada nema kraja. I kad završimo treću liniju metroa, već će se razmišljati o četvrtoj. To je iskustvo svih gradova u svetu", rekao je Kantar.
Коментари