понедељак, 03.08.2020, 13:25 -> 13:26
Извор: РТС
Koji su najčešći uzroci stradanja vozača dvotočkaša
Na putevima u Srbiji samo protekle nedelje poginula su dva vozača motocikla, a istraživanja pokazuju da je jul u poslednjih deset godina označen kao mesec u kome strada najveći broj vozača dvotočkaša. Ova sezona je sasvim drugačija i za motocikliste, a i pored toga što smo imali policijski čas i zabranu kretanja, već smo ušli u negativan bilans.
U Srbiji u toku godine u proseku pogine oko 50 motociklista, što je manji broj u odnosu na 2009. godinu, označenu kao crna godina, u kojoj je broj poginulih motociklista bio čak oko 120.
Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić rekao je gostujući u Jutarnjem programu da se u Srbiji na svakih pet sati dogodi nesreća u kojoj učestvuju motori.
Kako kaže već imamo povećanje od 20 odsto kada je reč o tim nesrećama u ovoj godini a 35 vozača motocikla je poginulo.
Od 2012. smrtno je stradalo 550 motociklista i preko 12.000 povređenih a najčešće su u pitanju mladi ljudi.
"Zaštitna oprema je neophodna ali recimo u odnosu na Sloveniju skuplja i za 40 odsto. Carinske dažbine su visoke kao i pdv i neophodno je da zaštitna oprema bude dostupnija vozačima. Kaciga jeste zakonski obavezna ali vas neće zaštititi ako ste u šorcu, japankama", objašnjava Jevtić.
U svetu raste broj motociklista i ona se u Evropi bliži broju od 37 miliona. Vožnja motorciklom zbog gužvi u gradu više nije stvar uživanja već i potrebe.
"U Beogradu 60 odsto vožnji nije da bi se provozalo po gradu već iz potrebe a samim tim su motorciklisti i ugroženiji", kaže predsednik Asocijacije za bezbednost motociklist.
Prema njegovim rečima situacija je znatno bolja nego pre ali ako u Luksemburgu, koji ima tri puta veći broj registrovanih motociklusa imate samo 6 poginulih jasno je da ima još puno da se radi pre svega u infrastrukturi.
"Mi često razgovaramo sa putarima o zaštitnoj ogradi za motocikliste pa i o farbi koja se koristi na pešačkim prelazima na kojoj motor i pri najmanjoj kiši proklizava. Takođe svaki grad ima neke moto ture kao što je recimo za Beograd Avalski put i na tim pojačanim rutama morate obezbediti dobar asfalt i kampanju da ostali učesnici u saobraćaju vide motocikliste", rekao je za RTS Vladimir Jevtić.
Коментари