Povećan broj saobraćajnih nesreća – šta je uzrok

Prebrza vožnja i alkoholizam najčešći su uzročnici saobraćajnih nesreća. Međutim, često se dešavaju i na istom mestu i tada se pitamo šta nije u redu, nepregledna raskrsnica, oštra krivina, prevelik nagib, sve u svemu loše projektovan ili loše napravljen put. Ali, to nikada niko nije priznao. Do sada nije, a ubuduće to će utvrđivati nezavisan, stručni tim.

Profesor na saobraćajnom fakultetu Boris Antić kaže da RTS da je čovek u više od 90 odsto saobraćajnih nezgoda uticao da do nezgode dođe.

"Nikad nije čovek izolovan, gotovo uvek je to u sadejstvu sa nekim drugim faktorima, bilo da se radi možda o neispravnom vozilu, o faktoru puta, ili faktoru okruženja", kaže Antić.

Napominje da je put jedan od značajnih uticanih faktora nezgoda.

"Postoji set procedura koje su važne za projektovanje i analizu puteva. Jedna od tih procedura je takozvani metod nezavisne ocene", ističe Antić.

Prema njegovim rečima kada se dogodi saobraćajna nezgoda sa poginulima, policija koja vrši uviđaj je dužna da u roku od 60 dana dostavi izveštaj upravljaču puta, zatim je upravljač puta dužan da u roku od 30 dana naloži nezavisnom timu da izađe na lice mesta i utvrdi da li je u toj saobraćajnoj nezgodi put imao nekakvih uticaja na nastanak nezgode.

Objašnjava da upravljaču puta nezavisni tim dostavlja izveštaj sa određenim predlozima koji se usvajaju, obrazlažu ili odbijaju.

Dodaje da će u roku od najviše šest meseci od nastanka saobraćajne nezgode sa poginulim postojati sveobuhvatan izveštaj koji će pokazati da li je taj put dobrineo nezgodi, zatim će u roku od šest meseci biti izvedene praktične mere na poboljšanju tog mesta na kom se dogodila saobraćajna nezgoda.

Antić ističe da je Saobraćajni fakultet realizovao projekat nezavisnih ocena u Beogradu.

"Mi smo na Saobraćajnom fakultetu realizovali jedan projekat takvih nezavisnih ocena u Beogradu, čak smo izlazili istog dana, istog trenutka na mesto saobraćajne nezgode, verujte mi, jako puno može da se uoči na samom mestu baš kada se nezgoda dogodila, mi smo u nekih 20 odsto slučajeva našli da je nešto moglo da doprinese", naglašava Antić.

Napominje da je potrebna samo jedna kvalitetna karika u lancu da do nezgode ne bi došlo.

"Ako imate čoveka koji je možda pod dejstovm alkohola vozi većom brzinom i imate još jedan put koji je na tom delu koji nije baš najkvalitetniji, onda sve to zajedno dovede do nezgode, ako je bar jedna karika u lancu dobra i kvalitetna neće se dogoditi nezgoda, zaključuje Antić.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво