Celodnevna nastava – prednosti i mane

Strategija razvoja obrazovanja do 2020. između ostalog predviđa uvođenje celodnevne nastave u osnovnim i srednjim školama. Koliko je realno da se taj posao završi do sledeće godine i koje su prednosti takvog rada?

Pre podne nastava, u pauzi ručak a popodne izborne sekcije i sportske aktivnosti, to je ideja koja bi trebalo da zaživi od naredne školske godine u školama širom Srbije.

Nešto slično već postoji u nižim razredima osnovnih škola a RTS je posetio jednu koja je začetnik celodnevne nastave u Srbiji.

Osnovna škola "Lazar Savatić" u Zemunu jedna je od retkih koja nikada nije imala dve smene. Kako to izgleda od septembra će videti 210 škola koje se uključuju u pilot-projekat jednosmenske nastave.

To podrazumeva odlazak u školu uvek u isto vreme, što je prema mišljenju psihologa, važno za formiranje radnih navika. Novina je da će se domaći zadaci završavati u školi što ostavlja više vremena za druženje dece i roditelja.

"Mi u prvom i drugom razredu imamo celodnevnu nastavu,  što podrazumeva da su deca od 8.00 do 15.15 u obavezi da budu u školi na redovnim časovima, a i ti učenici sve svoje školske obaveze završavaju u tom periodu i imaju dva sata slobodnih aktivnosti zajedno sa učiteljima", objašnjava Branka Tišma, psiholog u OŠ "Lazar Savatić".

Novi objekti ili adaptacija postojećih 

Resorni ministar ističe da je za ceo projekat najvažniji prostor koji će biti obezbeđen preuređenjem postojećih objekata. Poručuje da je sve izvodljivo uz malo ili nimalo novca.

"To su neki minimalni troškovi kada govorimo o radnoj snazi. Kuhinje će biti na početku delom participirane dok ne nađemo neke druge resurse da jednog dana ishrana bude besplatna u školi. Negde će roditelji morati da se uključe malo u priču. U nekom ciklusu država će tačno da programira u kojim to regijama treba graditi nove objekte", navodi ministar prosvete Mladen Šarčević.

U Uniji sindikata prosvetnih radnika Srbije smatraju da je potrebno od 300 do 500 novih objekata da bi svi mogli da organizuju celodnevnu nastavu.

"Država pre svega treba da se dogovori šta će sa svojim obrazovanjem jer na jednoj strani najavljuje se jednosmenski rad koji aposlutno dovodi do kvaliteta i kvalitenijeg obrazovanja a na drugoj strani radi se racionalizacija mreža škola gde će sada neke škole koje su imale jednu smenu zbog spajanja objekata dobiti drugu smenu, tako da to nikako ne ide jedno s drugim", ukazuje Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Kako prvobitni rok za uvođenje celodnevne nastave ističe naredne godine, sva je prilika da će se taj rok pomeriti Strategijom obrazovanja do 2030. godine.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво