Reklamiranje mesa, polutka na prvi pogled

Stručnjaci za marketing pre nego što lansiraju neku reklamu najpre dobro prouče tržište, šta je to za čim potrošači žude. Šta onda o nama govori to što se u većini reklama pojavljuje sveže meso.

Miriše sa ekrana, topi se - samo da se pregrize. Ali reklame hrane u Srbiji su malo surovije - reklamira se sirovo meso! Kilogram, recimo, svežeg buta - na tanjiru. Šokantno?

Miljan Prmović iz "Intelidžens marketa" kaže da tu postoji neka vrsta morbidnosti, i takvo tumačenje može da se uzme u obzir, jer da ne stoji, na reklamama bismo mogli da vidimo i kako se dolazi do tog mesa, odnosno proces klanja i kasnije obrade.

"Takve stvari ne gledamo, to znači da postoji odbojnost prema tim procesima, ali i prihvatljivosti, da potrošači u velikom broju slučajeva nema problem da vidi takvu vrstu reklame", rekao je Prmović.

Većini vegetarijanaca baš i nije prihvatljivo, ali njih je u Srbiji tek oko jedan odsto. Oglašivači se oglušuju i o post. Kad padne u vreme slava, potrošači su na drugoj strani - u većini.

"Onaj ko se reklamira ima interes. Ne krši nijedan zakon, a jedini zakon koji može da se prekrši je tržišni. Ono što je primetno, jeste da se reklamiraju cene svežeg mesa koje su ispod tržišne ili blizu neisplativosti. To može da se objasni tako što se podstiče vezana prodaja", rekao je Prmović.

Dakle, prodavac računa da ćete potrošiti i više nego što možete da se pružite, ako dođete po, za većinu, neophodnu namirnicu - sirovo meso. I to još jeftino. Toliko da se domaćim stočarima diže kosa na glavi. Meso uvezeno iz Španije, Mađarske jeftinije je do 40 odsto od domaćeg.

Nenad Budimović iz Privredne komore Srbije rekao je da je to dovelo do pada cena tovljenika i u maloprodaji.

"To u jednu ruku može da bude i dobro za potrošače jer mogu jeftinije da kupe svinjsko meso, ali isto tako treba napomenuti da treba raditi na poboljšanju privrednog ambijenta i poboljšati uslova za naše proivodjače mesa", rekao je Budimirović.

U reklamama sirovog mesa postoji i granica koja se ne prelazi, primećuju stručnjaci.

"Nema životinja koje se kreću, samo lepi ambijent, sa porukom da to dolazi iz prirode", kaže Budimirović.

I sa porukom da su osnovne namirnice u sirovom obliku našem džepu primamljivije od sofisticiranijih proizvoda. Tako nas vide oni koji osmišljavaju reklame. A oni retko greše.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом