Politika EU u štampi - najnegativnija

Politika Evropske unije je tema koja je u najvećoj meri u odnosu na sve ostale predstavljena u negativnom kontekstu je na naslovnim stranama domaće šštampe, zaključak je trećeg broja Kvartalnog Medijametra, koji se bavi analizom štampanih medija u Srbiji.

Kako je rečeno danas na predstavljanju najnovijeg izdanja Medijametra, čak dve trećine tekstova o politici EU, 77 odsto, je negativno, a u negativnom kontekstu su prezentovani i odnosi u regionu Zapadnog Balkana, i u ovom, kao i u prethodna dva kvartala.

Od zvaničnika i političara, i dalje najveći broj tekstova na naslovnicama ima premijer Aleksandar Vučić - 621, a sledi predsednik Tomislav Nikolić sa 246 naslovnica.

Najviše tekstova o Vučiću bilo je u listu Politika (119), a najmanje (66) u Blicu, rečeno je na današnjem predstavljanju ove publikacije, kojom je obuhvaćen period od jula do septembra 2015.

Medijska analitičarka i metodolog istraživanja Danica Laban rekla je da je u pomenutom kvartalu od ministara u vladi najviše negativnih tekstova napisano o Zorani Mihajlović (17), a kada je reč o regionalnim političarima - čak 40 odsto od ukupnog broja tekstova napisanih o hrvatskom premijeru Zoranu Milanoviću bilo je u negativnom kontekstu.

Prema njenim rečima, od inostranih aktera, najzastupljeniji su nemačka kancelarka Angela Merkel, sa 131 tekstom, i ruski predsednik Vladimir Putin sa 66 tekstova.

Kao predstavnici EU najzastupljeniji su komesar za proširenje Johanes Han i visoka predstavnica EU za spoljnu politiku Federika Mogerini - sa po 39 tekstova.

Laban je takođe napomenula da je u dnevnim novinama bilo veliko pristustvo analitičara, koji su imali ukupno 515 pojavljivanja, najviše u Informeru, a najmanje u Danasu.

Kako je rečeno, istraživanje je pokazalo da je na naslovnim stranama novina i dalje značajno prisustvo predstavnika SPC i drugih verskih zajednica, a najviše u Večernjim novostima i Politici.

Metodolog istraživanja Isidora Jarić pojasnila je da je da su u trećem broju Kvartalnog Medijametra obrađeni tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo i Informer.

U analizi su obuhvaćeni i nedeljnici Vreme, NIN, Novi magazin, Nedeljnik, Njuzvik i Pečat, rekla je ona.

Predstavnik media arhiva Ebart Velimir Ćurgus Kazimir je rekao da je ovo treće izdanje obimnije od prethodna dva.

Dodao je da su analizirani period najviše obeležila tri velika događaja, obeležavanje 20 godina "Oluje", Srebrenica i migrantska kriza.

Naučno-istraživački projekat Medijametar pokreuo je Institut za javnu politiku u saradnji sa medijskim arhivom Ebart.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 09. јул 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом