уторак, 24.03.2015, 15:49 -> 19:30
Mihajlović: Železnice Srbije za 70 odsto manje produktivne od evropskih
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da "Železnice Srbije" brže smenjuju ljude nego što realizuju projekte i da će u narednom periodu informisati vladu o problemima u tom preduzeću koje nepovlači odobrene kredite.
Mihajlovićeva je, nakon potpisivanja Kolektivnog ugovora za radnike "Železnica Srbije", rekla da plan poslovanja tog preduzeća još nije usvojen zato što poslovodstvo još nije prihvatilo sugestije resornog ministarstva.
"Još par dana ćemo im dati da to urade", rekla je ministarka odgovarajući na pitanja novinara objašnjavajući da se sugestije tog ministarstva odnose na prihode i da su suštinske za poslovanje Železnica.
Kako je navela, prihodi od prevoza putnika mogu da budu mnogo veći, a projekti moraju da se ubrzaju.
Istakla je da su "Železnice Srbije" za 70 odsto manje produktivne od železnica u Evropi.
Mihajlovićeva je rekla da ukupna vrednost projekata koje realizuju "Železnice Srbije" iznosi 3,5 milijardi evra i da većina njih stoji.
Istakla je da su, iako je danas potpisan Kolektivni ugovor, Železnice pripremile smenu velikog broja ljudi.
Mihajlovićeva je podsetila da su srpske železnice u fazi restrukturiranja i da se sve odvija kako je i najavljeno odnosno da će do 31. marta biti pripremljeni osnivački akti za četiri posebna preduzeća na koje će biti podeljene Železnice i da će ta preduzeća od 1. jula početi da funkcionišu, a to su Železnice ad, preduzeće za prevoz putnika, tereta i železničku infrastrukturu.
Ona je poručila da je cilj da se postepeno smanje subvencije koje se izdvajaju za Železnice i da će tek u septembru, na osnovu procene, biti poznato da li postoji višak radnika u tom srpskim železnicama.
"Železnice dobijaju 10 milijardi dinara subvencija godišnje i projekti moraju brže da se realiziju jer novac od subvencija nije naš već novac građana Srbije", rekla je Mihajlovićeva.
Takođe je navela da bilo koji direktori nekog državnog preduzeća "mogu da budu izbrani koliko hoće", ali su dužni da se ponašaju u skladu sa politikom Vlade Srbije.
Kolektivni ugovor za "Železnice Srbije" potpisali su ministarka Mihajlović, čelnici "Železnica Srbije" i predstavnici četiri reprezentativna sindikata.
Kolektivni ugovor u Vladi Srbije u ime tog preduzeća potpisao je generalni direktor Miroslav Stojčić.
U ime svih zaposlenih, Kolektivni ugovor potpisali su i predsednici četiri reprezentativna železnička sindikata - predsednik Sindikata železničara Srbije Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata izvršnih službi srpskih železnica Nebojša Nikić, predsednik Sindikata radnika železničke infrastrukture Perica Đorđević i predsednik Saveza sindikata železničara Srbije Milan V. Veljković.
Stojčić je rekao da u srpskim železnicama postoje kadrovski problemi i da su nužme promene po tom pitanju da bi mogla da se sprovede reforma i svi planovi.
Kada je reč o kreditima, Stojčić je kazao da sa svojim saradnicima pokušava da ubrza procedure za realizaciju projekata za koje su već odobreni krediti, kao i da su projekti ukočeni zbog problema iz prethodnog perioda.
Čelnici tih sindikata su poručili da će pomoći vladi i poslovodstvu srpskih železnica u ostvarivanju predviđenih ciljeva.
Nikić je, takođe, pozvao poslovodstvo Železnica da ubrzaju realizaciju projekata i odobrenih kredita navodeći da se na pojedine čeka već osam godina.
Podseća da je Vlada dala novac za modernizaciju železnice i upozorava da je moguće da želežnica neće moći da prevuče ugalj u Železaru.
Direktor objašnjava da postoje procedure s bankama i da je sa EBRD dogovoreno da se radi na pokretanju kredita koji su nepokrenuti.
Mihajlović: Gradnju Žežljevog mosta ukočila pokrajinska vlast
Mihajlovićeva je izjavila da bi problemi oko gradnje Žeželjevog mosta u Novom Sadu, koji su političke prirode, trebalo da budu rešeni za najviše mesec dana, kako bi nesmetano mogli da se izvode radovi.
"Tu su problemi apsolutno političke prirode", rekla je Mihajlovićeva odgovarajući na pitanja novinara poručivši da je taj drumsko-železnički most "važniji od bilo koje vlade".
Ona je rekla da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odmah pokrenulo rešavanje tog problema, ali da je stalno bilo suočeno sa "političkim ucenama" pokrajinske vlade koja je stalno tražila neki novi dokument.
Kada je reč o izvođačima radova, Mihajlovićeva je navela da su predlozi dva ugovora trenutno u Ministarstvu finansija i da su sada problemi više tehničke prirode oko toga kako će biti prebacivan novac.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić je, takođe, izrazio uverenje da će uskoro biti rešeni problemi i nastavljeni radovi.
On je naveo da će sa predstavnicima izvođača radova špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi-Tadei-Horta Koslada" (AZVI) za nekoliko dana biti održan novi sastanak.
Posao je stopiran zato što je AZVI tražio dodatni novac zbog većih troškova vađenja ostataka stare srušene konstrukcije betonskog mosta.
Ugovorena vrednost radova je bila 45,3 miliona evra na početku izgradnje mosta, koju sa 26,2 miliona finansira Delegacija EU, a 19,1 milion Vojvodina i Novi Sad.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар