Читај ми!

Put Niš–Priština od regionalnog značaja

Na nedavnom sastanku u Berlinu srpski premijer ponovo je predložio da se gradi auto-put od Niša do Prištine. Za realizaciju ovog projekta očekuje se pomoć Evropske unije. U Prištini taj pravac vide kao ekonomski i strateški važan za ceo region.

Auto-put od Niša do Prištine šansa je za one koji se gotovo 20 godina bave trgovinom sa firmama iz centralne Srbije. Tako bi put robe bio kraći.

"Ja se bavim čeličnim konstrukcijama. Iz Pančeva uvozim železo, lim iz Užica, bakar, to je za nas mnogo značajno. Želeo bih da to počne", kaže kosovski privrednik Njazi Musliju.

Auto-put od Prištine do Drača je završen. Ipak, privreda je jednoglasna – ili pravac prema albanskoj obali ili onaj koji se gradi prema Makedoniji pravi značaj dobija kad se poveže sa Koridorom 10.

"Transportni troškovi su jedan od glavnih čimbenika cene koštanja proizvoda. Zar nije to glavni pokazatelj da to utiče i na poslednjeg potrošača? Ovo što će se graditi ima značaj za psihološki imidž Balkana, jer ne možete biti atraktivni za EU", ističe predsednik kosovske Privredne komore Safet Grđaliju.

U Prištini imaju idejni projekat i studiju izvodljivosti za deonicu do Merdara, dugu 22 kilometra. Potrebno im je između 150 i 200 miliona evra. Sada čekaju investitora i pomoć EU.

"Mi smo na dobrom putu da završimo naš deo posla. Potrebna je saradnja obeju strana i da na kraju Beograd i Priština pritisnu Evropsku uniju. Spajanje auto-puta od Prištine preko Merdara u pravcu Niša učiniće da Koridor 10 bude funkcionalan i kompletan", objašnjava kosovski ministar za infrastrukturu Fehmi Mujota.

Predlozi dve strane razlikuju se kad je reč o trasi. Priština želi da se ide preko Leskovca, da se vezuje za njihov pomoravski put, a želja Beograda je da tu ide toplički put, da izlazimo na Kuršumliju, pa na Podujevo, ka Prištini i Gračanici.

Bez obzira na trasu, trebalo bi da bude dugačak 120 kilometara i da centralny Srbiju poveže s Albanijom.

Ovaj auto-put potencijalno je važan za 50 miliona ljudi koji žive na ovom prostoru. Ukoliko se dve strane saglase oko trase i nađu novac, izgradnja bi mogla da počne početkom sledeće godine.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. јул 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом