субота, 05.10.2013, 08:21 -> 08:55
štampajKoliko ima državnih službenika
I dalje se ne zna koliko državnih službenika plaćaju građani Srbije. Iako su svi budžetski korisnici bili su obavezni da do kraja septembra dostave podatke o svakom službeniku, to je uradila samo polovina ustanova i preduzeća. U lokalnim samoupravama kažu da obavezu nisu ispunili pre svega zbog tehničkih problema.
Koliko državnih službenika plaćaju građani Srbije, i dalje se ne zna. Iako je Ministarstvo finansija Uredbom obavezalo budžetske korisnike da do kraja septembra dostave podatke o svakom službeniku, do tog roka je odgovorilo tek oko polovine ustanova i preduzeća.
Međunarodni monetarni fond i Vlada Srbije moraće da prebroji prekobrojne na državnim jaslama, što je neophodni korak do najavljenog stezanja kaiša. To nije nimalo lak posao, jer jedinstveni registar zaposlenih u javnom sektoru još nije kompletiran.
U lokalnim samoupravama kažu da je zbog tehničkih problema unošenje podataka postalo moguće tek tri dana pred istek roka koji je dat uredbom Ministarstva finansija.
"Praktično je tehnički bilo problema da se svi podaci unesu na vreme. Ne samo što službe nisu odgovorile na vreme, već zato što sistem nije mogao da odgovori na količinu zahteva koji su u tom trenutku krenuli iz cele Srbije", objašnjava Saša Paunović iz Stalne konferencije gradova i opština.
Podaci su stigli, ali do 30. septembra tek za polovinu budžetskih korisnika, koji zapošaljavaju, kako procenjuju u Ministarstvu, čak 90 odsto službenika. Ukupno više od 460.000 od očekivanih 550.000 činovnika. Posledice za kašnjenje, ipak, neće trpeti svi. Onima koji budu kažnjeni biće obustavljene isplate iz republičkog budžeta.
"Ukoliko je osnova za kašnjenje tehnički problem, najverovatnije nećemo primenjivati kaznene odredbe. Ukoliko se radi o namernom nedostavljanju podataka, vrlo verovatno, odnosno sigurno ćemo primenjivati kaznene odredbe", ističe Nikša Vušurević, državni sekretar u Ministarstvu finansija.
Novi rok za septembraske podatke ističe već u ponedeljak, 7. oktobra. Zvanično, novih rokova neće biti. Kako nezvanično saznajemo u Upravi za trezor imaće razumevanja za eventualna kašnjenja do sredine oktobra.
U Fiskalnom savetu ne očekuju da će sve teći glatko. Nikola Altiparmakov iz Fiskalnog saveta smatra da će najteži posao biti registracija zaposlenih u javnim i komunalnim preduzećima u Centralni registar, jer ta preduzeća ne zavise direktno od budžetskih sredstava.
"Idelano bi bilo da se urade kvalitetne analize, pa onda da se pristupi racionalizaciji. Nije realno da se pristupi racionalizaciji u narednih godinu dana", kaže Altiparmakov.
Fiskalni savet procenjuje da u zdravstvu i školstvu ima oko 20.000 viška zaposlenih, ali i oko 5.000 činovnika. Registar će, smatraju stručnjaci, pomoći da se uspostavi red u državi. To je prvi korak da se centralizuje isplata zarada svim služebenicima - ali tek pošto se prikupe podaci koliko ih tačno ima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар