Читај ми!

Dve do tri jedinice po učeniku

Veliki broj učenika sa nedovoljnim ocenama na polugodištu u srednjim stručnim školama. Najviše jedinica ima u prvom razredu srednje škole. Razlozi su nova sredina, društveno okruženje, adolescencija, kažu profesori. Đaci tvrde da ima isuviše predmeta i da je nastava zastarela.

U srednjim stručnim školama na polugodištu, zabeležen je veliki broj učenika sa nedovoljnim ocenama. U trogodišnjim školama u svakom odeljenju ima po 60 jedinica, odnosno svaki učenik ima po dve do tri jedinice.

Najviše problema đacima zadaju matematika, fizika, hemija. I dok je broj negativnih ocena u gimnazijama konstantan, u trogodišnjim srednjim stručnim školama veći je za deset odsto nego lane.

Najviše jedinica ima u prvom polugodištu i to u prvom razredu srednje škole. Razlozi su nova sredina, društveno okruženje, poremećen sistem vrednosti, adolescencija, kažu profesori.

Tada se srednjoškolci bore sa pronalaženjem svog mesta u društvu i krizom identiteta. A đaci tvrde da ima isuviše predmeta i da je nastava zastarela.

Učenik druge godine škole Tehnoart Miloš Jovanović priča kako ima šest jedinica. To objašnjava time da je gradivo dosadno. "A i nisam učio i to je razlog, moraću da učim", kaže Miloš.

Vuk Marković, učenik četvrte godine iste škole priča kako je sada odličan, a u prve dve godine je, kako kaže, imao problem sa matematikom i fizikom.

"Naše školstvo se zasniva na učenju od pre dvesta godina, znači iz doba Dositeja mi radimo na isti način, ništa se nije promenilo", kaže učenik četvrtog razreda Tehnoarta Todor Pavlović.

Ništa manje nije značajna ni uloga porodice. U Tehnoartu na primer, 41 odsto dece ima razvedene roditelje, dok je njih pet odsto bez oba roditelja. Organizuje se dopunska nastava, koju đaci neredovno pohađaju. Da bi stimulisala učenje, škola najbolje nagrađuje besplatnim zimovanjem na Kopaoniku.

Profesor sociologije u Tehnoartu Jelena Ćeriman kaže da se događa da učenici prvog razreda u tu školu dolaze sa lošijim uspehom i lošijim znanjem iz osnovne škole što se onda pokazuje i u njihovim ocenama na prvom polugodištu.

Aleksandar Stefanović, profesor filozofije u Tehnoartu smatra da je pitanje jedinica uvek dvosmerno.

"To je vezano ne samo za nivo znanja učenika već i za način na koji profesor ocenjuje i uopšte stav koji profesor ima prema predmetu koji predaje", kaže profesor Stefanović.

Osnovno pitanje problema ocene više nije znanje, nego motivisanost učenika da znanje stekne.

Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić kaže da ima, kako je rekao, napada od strane direktora, od strane Ministarstva - naučite decu za pozitivnu ocenu, naučite decu da nešto znaju.

"Budite ubeđeni da je zabrinjavajuće koliko mi ulažemo sebe da bi taj učenik savladao minimum, da bi dobio ocenu dva", kaže Antić.

Danas učenici 80 odsto informacija dobijaju izvan, a dvadeset odsto u školi. Zato profesor mora da se prilagodi učeniku, a ne hipotetičkom planu i programu.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. јул 2025.
30° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом