недеља, 20.10.2024, 14:41 -> 14:53
Извор: РТС
Kad se greška ispravlja greškom - Evroliga utvrdila propuste sudija na utakmici Zvezda - Barselona
Evroliga je objavila saopštenje u kojem je potvrdila da su arbitri meča četvrtog kola elitnog evropskog takmičenja između Crvene zvezde i Barselone u Beogradu doneli šest pogrešnih odluka, od kojih su se tri dogodile u poslednjih 30 sekundi četvrtog perioda.
Košarkaši Crvene zvezde izgubili su u petak od Barselone rezultatom 98:94 u četvrtom kolu Evrolige i pred svojim navijačima upisali prvi poraz u elitnom evropskom takmičenju.
Izuzetno uzbudljiva i neizvesna utakmica rešena je tek u produžetku, a velika napetost uslovila je i pogrešne odluke sudijske trojke koju su činili Robert Lotermozer, Mikele Rosi i Vasiliki Caruha.
Evroliga je analizirala suđenje u završnici meča i izdala zvanično saopštenje kojim je potvrdila da su arbitri doneli šest pogrešnih odluka - tri na štetu Crvene zvezde i tri na štetu Barselone.
Konstatovano je da je Džoel Bolomboj na 1,56 do kraja meča napravio grešku u koracima, koja nije dosuđena, da je postojao faul Jana Veselog nad Jagom dos Santosem na 1,14 do isteka četvrte četvrtine, koji takođe nije dosuđen, kao i da je u nastavku iste akcije Jago u pokušaju da šutne dobio blokadu od Veselog, koja je pogrešno okarakterisana kao faul.
Najviše spornih odluka sudije su donele u poslednjih 30 sekundi četvrtog kvartala, pre i posle "mrtve lopte" i podbacivanja u kojem su učestvovali Džoel Bolomboj i Jan Veseli.
Za početak, nekadašnji igrač Partizana napravio je faul nad centrom Crvene zvezde 29,3 sekundi pre poslednjeg zvuka sirene.
"Na 29,3 sekundi do kraja, Džoel Bolomboj je ostvario kontrolu nad loptom defanzivnim skokom u duelu sa Janom Veselim. U pokušaju da ukrade loptu, Veseli je dodirnuo Bolombojevo lice. To je lična greška koja je trebalo da gude svirana. Pogrešna odluka", piše u saopštenju Evrolige.
Nakon podbacivanja, Bolomboj je stigao do lopte pre Veselog, ali pošto su crveno-beli i pre "mrtve lopte", koja je opravdano dosuđena, bili u posedu, nisu imali pun napad i punih osam sekundi da prenesu loptu na protivničku polovinu. Pravilo kaže da ako tim koji je u napadu osvoji loptu, vreme za napad će nastaviti da teče od trenutka kada je dosuđena "mrtva lopta". Dakle, zapisnički sto je uradio svoj deo posla i ispravno pustio sat.
Jago dos Santos je oklevao i evidentno zakasnio da prenese loptu na protivničku polovinu, što sudije nisu primetile. Trener Barselone Đoan Penjaroja žustro se pobunio i sa razlogom dobio tehničku grešku, ali su arbitri onda jedan propust pokušali da isprave drugim.
Penjaroja je zahtevao da sudije pogledaju video-snimak na ekranu i uvere se da igrači Zvezde za osam sekundi nisu preneli loptu na protivničku polovinu, što su arbitri i učinili. Dodelili su crveno-belima jedno slobodno bacanje zbog tehničke greške, a loptu Barseloni, ali po pravilima Evrolige na to nisu imali pravo.
Pošto sudijska trojka nije dosudila prekršaj kod Jagovog kasnog prelaska na polovinu protivnika, nije ni bilo osnova da se u tim okolnostima pregleda snimak. Iako je Jago zaista zakasnio, Barselona je neopravdano dobila loptu i napad iz kojeg je Kevin Panter pogodio trojku.
"Oba sata puštena su na vreme nakon podbacivanja, tako da prekršaj kod prevođenja lopte (pravilo 8 sekundi) nije mogao da bude proveravan na ekranu", navela je Evroliga.
Коментари