недеља, 27.11.2011, 12:18 -> 12:34
Аутор: Пише: Бојан Тркуља
Poslastica za kraj
Poseta autodromu Karlos Paće u oblasti Sao Paula po imenu Interlagos po mnogo čemu izgleda kao odlazak u prošlost. Gotovo ništa na toj stazi ne liči na moderne autodrome na kojima formula 1 gostuje u 21. veku - tribine su u raspadu, prostor za timove izgleda tek malo bolje od majstorskih garaža u koje odvozimo naše ljubimce kada nam je ovlašćeni servis preskup, a na stazu se dolazi samo pod pratnjom do zuba naoružane policije.
Zlobnici bi rekli da je jedini razlog što Berni trpi ovakvu stazu na kalendaru činjenica da mu je sadašnja devojka jedan od promotera trke. I bili bi u krivu. Jer staza u Brazilu ima ono nešto što se još uvek može naći samo na par staza u kalendaru, i to je jedini razlog što niko ne kuka na infrastrukturu u predgrađu najvećeg grada Latinske Amerike.
Ako negde nije moguće gledati dosadnu trku, onda je to na autodromu Karlos Paće. Teško je ukratko rekapitulirati šta smo sve uspeli da vidimo na samo poslednjih deset trka u Brazilu, ali hajde da pokušam.
Imali smo tako 2001. godine trku u kojoj je početnik u svojoj prvoj sezoni u formuli 1 prešišao tada neprikosnovenog šampiona i sa pola minuta prednosti grabio ka prvoj pobedi u karijeri dok ga zaostali vozač, kojeg je u tom momentu obilazio za ceo krug, nije brutalno izbacio iz trke.
Dve godine kasnije, na završetku trke na najvišem stepeniku pobedničkog postolja je stajao čovek koji nije pobedio, dok je pravom pobedniku uručen trofej za drugo mesto, a trećeplasirani nije ni stigao do podijuma jer mu je još uvek ukazivana pomoć usled sudara zbog kojeg je trka prekinuta pre vremena.
Zatim je 2007. godine Brazil bio poslednja trka sezone a titula je odlučena tako što je vozač kojem je bilo dovoljno i peto mesto da u svojoj prvoj sezoni postane svetski šampion u sred trke pola kruga proveo pokušavajući da resetuje kompjuter i ponovo pokrene motor.
Na kraju je završio samo sedmi, a titula je otišla vozaču koji je dve trke pre kraja sezone zaostajao 17 bodova, u vreme kada je pobeda donosila samo deset.
Godinu dana kasnije i na istoj stazi titula je odlučena ne u poslednjem krugu, nego u pretposlednjoj krivini, tako što je potonji svetski šampion uspeo da se par stotina metara pre cilja izbori za peto mesto i slomi srca masi koja je već slavila titulu lokalnog momka.
Ako ranije niste, a pruži vam se prilika, obavezno pogledajte neku od ovih trka. Uzbudljivije su od većine avanturističkih filmova koje danas štancuje Holivud, a glavne uloge tumače izvesni hrabri momci po imenu Mihael, Huan Pablo, Kimi, Đankarlo, Fernando, Luis, Felipe i mnogi drugi...
Ovogodišnja trka naravno ne odlučuje o tituli, ali to ne znači da će biti manje zanimljiva. Štaviše, baš zato što je poslednja trka u sezoni u kojoj je (gotovo) sve bitno već odlučeno, možemo da očekujemo da će biti naročito interesantna. Neće biti nikakvih kalkulacija, timskih naredbi ili potajnih planova.
Samo asfalt, hrabrost i brzina, pa ko bude bolji. I ako je verovati meteorolozima možda i poneki pljusak, čisto da stvari budu još uzbudljivije.
Seb jeste uspeo u subotu da obori Najdželov rekord i petnaesti put u sezoni će krenuti sa prve pozicije, ali ako negde to ne znači mnogo, onda je to na stazi u Interlagosu.
Budući da je posle poslednjeg velikog renoviranja 1990. godine staza skraćena na dužinu od samo četiri kilometra i nešto, u Brazilu gledamo vremenski najkraći krug od samo sedamdesetak sekundi, usled čega je na nekom delu staze uvek gužva.
Gužva obično znači nevolju, a pogotovo na autodromu koji u delu u kojem se vozi preko 300 kilometara na čas, ima betonske zidove na ivici staze, pa tako Bernd Mejlander redovno ima priliku da provoza sigurnosno vozilo i tokom trke.
Iako Sao Paulo zbog plaža Santosa mnogi doživljavaju kao primorski grad, staza u oblasti Interlagos se nalazi na nadmorskoj visini od 800 metara, što ima veliki uticaj na performanse motora, pre svega usled smanjenog atmosferskog pritiska, pa i to može imati uticaja na ishod trke.
Interesantno je da, kao što nam u Montrealu nije bila neophodna kiša da bi gledali zanimljivu trku, a ipak smo je dobili, za Brazil važi isto. U slučaju suve trke, vozačima će na raspolaganju biti žute (meke), i bele (srednja mešavina) gume, a prognozirana su dva odlaska na servis.
Ipak, pogled na vremensku prognozu nam govori da ćemo bar u nekom trenutku videti gume za kišu, a to znači da pripremljena taktika pada u vodu.
Obratite pažnju na Fors Indiju, Sutil i Di Resta se bespoštedno bore za preostalo sedište u timu, pošto je sve izvesnije da će drugo naredne godine dobiti Hilkenberg. Pri tome, u toj borbi ne smeju da pređu granicu korektnosti jer tim zaostaje ne toliko velikih 15 bodova za Renoom, pa ima smisla pokušati osvojiti nekoliko miliona zelenih novčanica više za Vidžaja Maliju.
Ne zaboravite ni Rubinja, koji svojom 326. trkom verovatno odlazi u penziju, a koliko god on pokušavao da ne bude tako, nema boljeg mesta za rastanak od staze pune svojih navijača. Na kraju, uprkos jednom od mojih omiljenih filmskih citata*, Džens će se svim silama potruditi da odbrani deset bodova prednosti u odnosu na Fernanda, koji mu donose vicešampionsku poziciju.
Uživajmo dakle u nedelju, jer sledeća prilika nas čeka tek za četiri meseca.
*"Top gan" - Ledeni (Val Kilmer): „Pločica sa imenima drugoplasiranih je dole u ženskom vece-u"
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар