субота, 01.03.2025, 20:02 -> 11:56
Letnje operske pozornice
Georg Fridrih Hendl: Alčina
Reprodukujemo operu „Alčina” Georga Fridriha Hendla, koja je izvedena 19. jula 2024. godine na Međunarodnom festivalu barokne i romantične opere koji se odvija u francuskom gradu Bonu, u oblasti Burgundije. Ovaj ekskluzivni snimak dobili smo posredstvom razmene članica Euroradija. Čućete Anu Mariju Labin kao Alčinu, dok Gvendolin Blondel tumači lik njene sestre Morgane. U ulozi Ruđera predstaviće se mecosopran Ambroazin Bre, dok je Bradamante, odnosno Ričardo – mecosopran Florijan Asler. Kao Oronte nastupa tenor Huan Sančo dok je Meliso, bas, Luiđi De Donato. Oberta izvodi muški sopran Samuel Marinjo. Ansamblom Lezepope diriguje Stefan Fiže.
Alčina je opera-serija fantastičnog sižea, jedan od bisera poznog baroka. U njoj čarobnica Alčina, kao nešto modernija rođaka antičke Kirke, mami vitezove na svoje začarano ostrvo gde ih pretvara u kamenje, drveće ili divlje životinje. Njen poslednji zarobljenik je paladin Ruđero, u koga se zaljubljuje i kojem dozvoljava da zadrži svoju ljudsku formu. Uz pomoć, svoje verenice Bradamante koja je došla da ga traži, kao i čarobnog prstena Ruđero uspeva da se oslobodi Aličininih čini, kao i da slomi urnu u kojoj su nalaze njene zlokobne moći, oslobađajući na taj način sve zarobljenike.
Na premijeri 1735. godine u Londonu, kada je opera požnjela veliki uspeh, Hendl je imao na rapolaganju sjaje pevače, za koje je ’po meri’ napravio i danas nezaboravne uloge. Među njima, slavna primadona Marija Strada del Po je pevala glavnu ulogu, dok je isto toliko popularni kastrat Đovani Karestini izvodio Ruđera. Publiku su opčinili ne samo odlični pevači, već i neobičan siže, koji im je već bio poznat s obzirom da je bio izveden iz slavnog viteškog epa Besni Orlando Ludovika Ariosta, kome se Hendl obratio u čak dve svoje opere, Orlandu i Ariodanteu, koje hronološki prethode Alčini. Takođe, fantastična i magična tematika Alčine, o strašnoj saracenskoj čarobnici koja se konačno zaljubljuje u viteza Ruđera, gubeći tako svoje moći, takođe, je bila privlačna londskoj publici, sklonoj spektaklu i egozitici.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари