Iz arhive Radio Beograda – Nataša Veljković

Emisija je posvećena našoj istaknutoj pijanistkinji Nataši Veljković, koja živi i radi u Beču, gde od 1993. godine predaje na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti. Slušaćete odlomke sa koncerata koje je održala 13. juna 1988. godine u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti u Beogradu i 10. oktobra 1994. godine, u okviru 26. Bemusa.

Nataša Veljković međunarodni ugled stekla je interpretirajući dela Mocarta, da bi vremenom svoj repertoar proširila i ostvarenjima drugih autora. Nakon početnog muzičkog obrazovanja u Beogradu, kao najmlađi student u Jugoslaviji, a potom i u Austriji, Nataša Veljković je diplomu stekla na Bečkom univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u klasi Pola Badura-Skode. Usavršavala se na Džulijard školi u Njujorku i na Ženevskom konzervatorijumu. Svoje školovanje u različitim kulturnim sredinama i u važnim muzičkim centrima, prokomentarisala je na sledeći način: „Moj odgovor je da ne može jedna sredina da ponudi nešto umetniku, ako on sam nije spreman da se prema njoj otvori, da otvori sva čula... ako sam ne krene u potragu za novim" – reči su Nataše Veljković objavljene u dnevnom listu Politika, 24. oktobra 2017. godine.

Švajcarska kritičarka Mirjam Tetaz je o našoj umetnici 1988. godine, između ostalog, napisala sledeće: „...njena zvučnost je istovremeno snažna i mekih preliva, tehnika laka i besprekorna, ton herojski, ali bez patetike".

Na početku emisije čućete deo koncerta koji je Nataša Veljković u saradnji sa sopranistkinjom Naoko Okada održala 13. juna 1988. godine u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti u Beogradu. Tom prilikom, ove umetnice izvele su pesme i arije Alesandra Skarlatija, Volfganga Amadeusa Mocarta i Franca Šuberta.

U nastavku sledi snimak sa koncerta koji je naša pijanistkinja održala 10. oktobra 1994. godine, u okviru 26. Bemusa. Te godine, Veljkovićeva je na festivalu nastupila dva puta, a na koncertu čiji deo večeras reprodukujemo, po pisanju tadašnje štampe, nije bila zainteresovana za vatromet pijanističkog virtuoziteta, već se okrenula karakternim komadima. U tom smislu, publici je predstavila program sačinjen od dela Šumana, Lista i Šuberta. Prema pisanju dugogodišnjeg novinara Politike, Vladimira Stefanovića, koncert je „bio u znaku velikog umetničkog događaja: puna sala, mnogo aplauza, superlativi kritike" – a ove njegove reči objavljene su 18. oktobra 1994. godine.

Urednica emisije Marija Vuković

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се