уторак, 19.03.2019, 20:02 -> 12:33
Извор: Трећи програм
Umetnost interpretacije – Paul Badura-Skoda
Klavirski koncerti (K503 i K482) Volfganga Amadeusa Mocarta u kojima solističku deonicu tumači austrijski pijanista Paul Badura-Skoda, uz pratnju Bečke filharmonije, odnosno amsterdamskog Konserhebau orkestra.
Badura-Skoda je rođen 1927. godine u Beču, ali je i danas još uvek aktivan i smatra se jednim od najvažnijih evropskih pijanista. Njegovi učitelji su bili Viola Tern i Oto Šulhof u Beču, a potom i Edvin Fišer u Švajcarskoj. Pored svoje izuzetne karijere – najviše se ceni kao izvođač bečkih kompozitora Mocarta, Betovena i Šuberta – Badura-Skoda je poznat i kao veliki stručnjak za istoriju muzike i klavira kao instrumenta. Zato je bio pozvan da, pored svoje supruge Eve Badura-Skode, bude urednik jednog toma posvećenog Mocartovim klavirskim koncertima u okviru Novog kompletnog izdanja Mocartovih dela u kojem su štampani klavisrki koncerti – K453, K456 i K459.
Ocena muzikologa Stefana Cvetkovića je da „Badura-Skoda u svojim interpretacijama sjedinjuje nastojanje ka oživljavanju autentičnog izraza dela, sa intelektualističkim pristupom interpretatora svesnog nužnosti angažovanog tumačenja dela velikog kanona, mahom nemačke muzike. Kao upečatljiva odlika njegovih interpretacija, uočljiva je težnja ka jasnom strukturisanju muzičkog toka, koja ostaje prepoznatljiva i pored sveprisutnog, ali suptilno izraženog emocionalnog afektiranja, pre svega uočljivog u odsečnom ritmu i agogičkim gibanjima", završava Cvetković.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари