Iz arhive Radio Beograda – Sopran Olivera Miljaković

Emisija je posvećena interpretacijama Olivere Miljaković, dugogodišnje primadone Bečke državne opere. Slušaćete snimke sa njenog resitala održanog 13. oktobra 1982. godine u Kolarčevoj zadužbini, na 14. Bemusu, na kojem je izvodila pesme Gabrijela Forea, Krešimira Baranovića i Miloja Milojevića. Čućete i jednočinu operu „Služavka gospodarica” Đovanija Batiste Pergolezija.

Na resitalu u Beogradu održanom 13. oktobra 1982. godine u Kolarčevoj zadužbini, na 14. Bemusu, Olivera Miljaković pevala je zanimljiv program „sa merom, nadahnuto i istančanim ukusom, ostvarujući suprotna raspoloženja. Ona poseduje lep i ujednačen nosivi sopran lirskog karaktera... sa izuzetno muzikalnom frazom i jasnom dikcijom francuskog i italijanskog jezika” – reči su Dušana Maksimovića, a preneo ih je večernji list Politika ekspres, 18. oktobra 1982. godine. Iako su temperament i potencijal Olivere Miljaković bili usmereni prema operskoj muzici 17. i 18. veka, na te prirodne predispozicije „nadgrađena je čudesna vokalna tehnika, koja ostavlja utisak neverovatne lakoće i potpunog vladanja glasom u svakom trenutku”. Osim toga, i Helmut Dojč je ostavio pozitivan utisak na prisutne te je zapisano da je „pijanista precizne tehnike, izvanrednog nerva, koji sledi solistu u najsuptilnijim namerama, a često i sam daje impulse”, napisala je Snežana Nikolajević za dnevni list Politika 20. oktobra 1982. godine.

Sa pomenutog koncerta, u pratnji pijaniste Helmuta Dojča slušaćete četiri pesme Gabrijela Forea: Leptir i cvet, opus 1 broj 1, Mandolina, Zatvor i Naša ljubav. Sledi solo pesma Crn-bel Krešimira Baranovića, na stihove Frana Galovića iz 1927. godine, kao i dve pesme Miloja Milojevića – Zvona, na stihove Teodora Renoa, poznatijeg kao Vulpinus i Japan.

Primadona Bečke opere, Olivera Miljaković, karijeru u ovoj čuvenoj kući počela je nakon audicije, kada joj je slavni Herbert fon Karajan dodelio ulogu Despine u Mocartovoj operi Tako čine sve, 1. aprila 1963. godine. Nakon toga ostvarila je blistavu karijeru u ovoj kući, sa čijim ansamblom je nastupala širom sveta, a deset uzastopnih godina nastupala je i na Salcburškom festivalu. Sarađivala je sa Bernstajnom, Svarovskim, Mazelom, a čitave dve decenije važno mesto u njenom profesionalnom životu igrale su i koncertne pozornice Japana. Kao vrhunac njene karijere, krajem osamdesetih godina prošlog veka, u svečanom salonu Bečke opere uručena joj je titula Kamerne pevačice – priznanje koje se dodeljuje najzaslužnijim umetnicima Austrije za vrhunska ostvarenja u operskom kostimu, na koncertnom podijumu, filmu ili gramofonskim pločama.

Čućete i jednočinu operu Služavka gospodarica Đovanija Batiste Pergolezija, koja je sredinom 18. veka u Italiji izvođena kao kratka komična opereta. Izvodi ansambl Berlinska kapela pod upravom Helmuta Koha, a solisti su Olivera Miljaković – sopran i Rajner Zus – bas. Snimak je zabeležen 1978. godine.

Urednica emisije Marija Vuković



Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се