четвртак, 30.10.2025, 19:00 -> 14:25
Извор: Радио Београд 2
Аутор: Маја Чоловић Васић
Studio Slavenski – Pelengirijske i druge ludorije
Radio Beograd 2 i Sokoj nastavljaju ciklus koncerata Studio Slavenski i u sezoni 2025/26. godine. Jednom mesečno (svakog poslednjeg četvrtka) koncerti se održavaju u Legatu Josipa Slavenskog, uz direktne radijske prenose.
Na prvom koncertu, 30. oktobra u 19 časova, program pod nazivom „Pelengirijske i druge ludorije” izvešće:
Nataša Jović Trivić, mecosopran
Aleksandar Ružičić, flauta
Magdalena Rančić, kontrabas
Marko Bogdanović, klavir
Odabrana muzička dela u okviru ovog projekta predstavljaju bisere domaćeg kompozitorskog stvaralaštva umetničke muzike. Kroz različite kamerne sastave pružaju nesvakidašnji kolorit, jedinstven muzički jezik kompozitora i zanimljiv narativ ‒ od vlaške basme do šaljivih tekstova Pelengirijskih ludorija ‒ prijemčiv širokom auditorijumu slušalaca
Program:
Ljubica Marić:
Čarobnica, melodijska recitacija za glas i klavir (stihovi: Publijus Vergilijus Maro)
Olga Janković:
Bestežinsko stanje, za flautu, kontrabas i klavir
Milorad Marinković:
Frula, za glas, flautu i klavir (stihovi: Momčilo Nastasijević)
Ivan Brkljačić:
Lili Lalauna, za glas i klavir (stihovi: Ivo Andrić)
I Ponosita Lala; II Ljupka Ala; III Uporna Ana; IV Interludijum
V Zavodljiva Nali; VII Skromna Lani; VIII Mirna Anali; IX Sama Ila; X Britka Alauna; XI Dvolična Alilana; XII Ljutita Nalu; XIII Visoka Nala
Draško Adžić:
Vuna, igla, kanap, kosti, tri vlaške bajalice za flautu i klavir, I stav
Vladimir Trmčić:
Pelengirijske ludorije, ciklus pesama za glas, flautu, kontrabas i klavir (stihovi iz kineske lirike)
I Sutonsko uzdarje; II O, zašto; III Moj život; IV Sumrakov poklon; V U sumrak;
VI Kubistički odnos; VII Dar prvoga mraka
Mecosopran Nataša Jović Trivić je prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. Solo pevanje je diplomirala, magistrirala i doktorirala na FMU u Beogradu u klasi prof. Radmile Bakočević. Dobitnica je brojnih nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima, kao i priznanja kao što su Zlatna značka Kulturno-prosvetne zajednice Srbije (2018) i Zlatni beočug (2022) za trajni doprinos kulturi. Nastupala je u vodećim operskim ulogama u delima Verdija, Bizea, Masnea, Ponkijelija, Stravinskog, Čajkovskog i drugih. Kao koncertni solista izvela je brojna vokalno-instrumentalna dela sarađujući sa vodećim orkestrima i ansamblima u Srbiji i inostranstvu. Izuzetno je posvećena promociji srpske muzike i učestvuje u premijernim izvođenjima dela savremenih domaćih kompozitora. Gostovala je širom Evrope i aktivno se bavi pedagoškim radom. Jedan je od osnivača Muzičko opersko-tetarske organizacije MOTO, posvećene promociji operske umetnosti kroz inovativne scenske projekte, edukaciju publike i podršku mladim umetnicima.
Flautista Aleksandar Ružičić vanredni jeprofesor na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Studije flaute završio je na FMU u Beogradu (2002) u klasi prof. Miodraga Azanjca, specijalističke studije kamerne muzike (2010) i doktorske studije (2023) u klasi prof. Gorana Marinkovića. Usavršavao se na majstorskim kursevima kod eminentnih flautista, a profesionalnu karijeru započeo je kao član orkestara Narodnog pozorišta i SO RTS-a, gde je bio solo flautista i pikolo flautista do 2012. godine. Takođe je bio dugogodišnji član Orkestra Isidore Žebeljan. Aktivan je kao solista i kamerni muzičar. Osnivač je Trija flauta „Miodrag Azanjac” i koautor više transkripcija za trio flauta. Ostvario je brojne snimke za RTS i objavio dva kompakt-diska.Član je više strukovnih udruženja, uključujući MOTO. Na FILUM-u, gde je od 2022. u zvanju vanrednog profesora, trenutno obavlja funkciju šefa Katedre za duvačke instrumente.
Kontrabasistkinja i muzički pedagog Magdalena Rančić osnovne studije je završila na FMU u Beogradu u klasi prof. Nebojše Ignjatovića. Prva je žena diplomirani kontrabasista u Srbiji. Dobitnica je više nagrada, uključujući republičke i savezne nagrade, kao i Novembarsku nagradu grada Beograda. Usavršavala se u Italiji kod Antonija Šankaleporea i završila programe muzičke pedagogije u Rimu. Bila je član i solo kontrabasista kamernog orkestra „Jeunesses Musicales”, a od 1993. sarađuje sa brojnim ansamblima u Srbiji, među kojima su Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTS-a i Kamerata Serbika. Aktivna je kao kamerni muzičar, predaje u muzičkim školama „Josif Marinković” i „Vladimir Đorđević” u Beogradu, a njeni učenici su dobitnici brojnih nagrada. Članica je žirija na domaćim i međunarodnim takmičenjima. Od 2020. do 2024. bila je predsednica udruženja ESTA-Srbija. Članica je autorskog tima udruženja MOTO, sa kojim aktivno nastupa.
Pijanista i kamerni muzičar Marko Bogdanović diplomirao je klavir na FMU u Beogradu, a trenutno je na doktorskim studijama kamerne muzike u klasi prof. Ljudmile Popović. Dobitnik je nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima u Parizu, Rimu i Beogradu. Nastupa kao solista i kamerni muzičar u Srbiji i inostranstvu, a izdvaja se nastup sa orkestrom „Stanislav Binički” u izvođenju Mocartovog Koncerta u de-molu. Sarađivao je sa Operom Narodnog pozorišta, FMU u Beogradu i Muzičkom akademijom na Cetinju. Angažovan je kao klavirski saradnik u muzičkim školama „Stanković” i „Marinković” u Beogradu, a kao zvanični saradnik učestvovao je na brojnim međunarodnim takmičenjima i festivalima. Član je udruženja MOTO, sa kojim učestvuje u produkcijama opera i savremenih muzičko-scenskih projekata. Posebno se interesuje za savremenu muziku, elektroakustičke forme i muzički teatar.
Muzičko opersko teatarska organizacija – MOTO je nezavisna umetnička organizacija osnovana 2015. godine, posvećena produkciji i promociji umetničke muzike, opere i teatra u Srbiji. Njen rad obeležavaju umetnička posvećenost, promišljeni programi i aktivna podrška mladim talentima. Kroz koncerte, predstave, seminare i koprodukcije, MOTO neguje umetničku izvrsnost i stvara prostor za inovaciju inspirišući publiku i umetnike. Posebno mesto u radu organizacije zauzima angažman na uvođenju dece i mladih u svet umetnosti, kao i na stvaranju pristupačnih kulturnih sadržaja za sve društvene grupe. Projekti organizacije MOTO, uključujući nagrađivanu dečju operu „Dečja soba” Milenka Živkovića, doprinose očuvanju i razvoju srpske muzičke baštine. Saradnja sa priznatim umetnicima i institucijama iz zemlje i inostranstva svrstava MOTO među značajne aktere savremene kulturne scene Srbije.
 
            
             
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                        
Коментари