Читај ми!

O stvaralaštvu Džona Kejdža

U današnjoj emisiji Vreme muzike, koju uređuje Gorica Pilipović, setićemo se velikog, provokativnog i nekonvencionalnog stvaraoca muzike HH veka Džona Kejdža, i to posebno u njegovim njujorškim godinama.

Kada su se krajem sedamdesetih godina prošlog veka Kejdž i njegov životni i profesionalni partner, baletski igrač i koreograf Mers Kaningem uselili u svoje potkrovlje na Menhetnu, Kejdž je bio na stvaralačkoj prekretnici. Imao je 66 godina i za njim su već bila ostvarenja poput ciklusa Sonate i interludijumi, Koncerta za klavir i orkestar, Arije za Keti Berberijan i revolucionarnog 4.33. Ta ostvarenja su uzdrmala svet klasične muzike krenuvši u pravcu suprotnom od onoga što je klasična muzika do tada značila. Ali, krajem sedamdesetih godina ta dela su bila već uveliko poznata, stara tako reći decenijama, postala su već pravi klasici muzičke avangarde – što je paradoks koji je zbunjivao i samog Kejdža. Put od Sonata i interludijuma do koncepta 4.33 govori, u stvari, o Kejdžovom putovanju u mikrokosmos.

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом