I za vožnju i za izlog, restauracija oldtajmera

Iz jedne radionice u Šapcu, stari automobili izlaze kao novi. Četrdesetogodišnji Đorđe Drndarević, do sada je restaurirao više od 30 oldtajmera koji iz grada na obali Save uglavnom odlaze na puteve Zapadne Evrope.

Samo za rasklapanje jednog automobila, neophodno je desetak radnih dana, ali i mnogo ljubavi i strpljenja. Za Đorđa Drndarevića restauracija je najpre bila hobi, ljubav pa posao. Kako kaže, uvek radi do poslednjeg šrafa koji posle novog sloja zaštite, može da traje još pola veka. U radnom lancu, ima nekoliko neophodnih karika.

„To je jedan proces koji za jedno vozilo u proseku traje godinu dana. U to je uključeno kompletno raspremanje vozila, peskiranje, limarski radovi, lakirerski, mehaničarski i naravno, na kraju tapetarija“, rekao je restaurator automobila Đorđe Drndarević.

Najveći izazov za majstorske ruke su automobili koji se više ne proizvode. Najzahtevniji su mehaničarski i limarski radovi.

„Najstarije vozilo koje sam radio je pakard kamion, model 1915. godina, koji je učestvovao na proboju Solunskog fronta, to je stiglo iz Amerike u Francusku, iz Francuske u Grčku i pomoglo je srpksoj vojsci u proboju Solunskog fronta", istakao je auto lakirer Duško Stanković.

„Buba je specifično vozilo, ima svoju dušu, laka je za rad, dosta je zaobljena, nema mnogo ravnih površina, tako da je jednostavna za rad, može lepo da se uradi, da se dotera, da se pripremi za farbara, da ne ode mnogo gita“, napomenuo je auto limar Milan Cerovac.

Delovi se uglavnom nabavljaju u inostranstvu, odakle često u Šabac dolaze i zaljubljenici u oldtajmere.

„Ja dođem iz Nemačke, predjem 5.000 kilometara da bi moja buba bila kao nova“, rekao je Aleksandar Šnajda iz Nemačke.

Ručno sklapani, automobili sa aluminijumskim delovima, samo su neki od modela koji su izašli iz ove radionice.

„Najveća satisfakcija u svemu ovome je taj čin vraćanja u život vozila, kada se od nečega što je neko bukvalno bacio na otpad, odbacio ili je stajalo u šupi 20-30 godina, kada mu mi, da tako kažem, vratimo život, i od njega napravimo vozilo koje može ponovo da krstari putevima narednih 20 ako ne i 30 godina“, istakao je Đorđe Drndarević.

Oldajmeri se čuvaju i vole. Zajedno učestvuju i na manifestacijama u zemlji i inostranstvu organizovanim u njihovu čast.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 05. мај 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом