среда, 15.12.2021, 10:59 -> 15:33
Извор: РТС
Аутор: Иља Мусулин, дописник РТС из Источне Азије
Tojota se povija pred svetskim tehnološkim trendom
Najveći japanski i svetski proizvođač vozila „Tojota“ objavio je plan za ogromna ulaganja u proizvodnju električnih automobila, što je odstupanje od dosadašnje filozofije istovremene promocije razvoja hibridnih vozila i motora sa pogonom na vodonik. Taj potez tumači se kao prihvatanje realnosti da su na svetskom tržištu, kao ekološko rešenje za smanjenje emisije štetnih gasova, prevladala vozila na struju.
Generalni direktor „Tojote“ Akio Tojoda u utorak je u Tokiju predstavio japanskoj i svetskoj javnosti plan po kojem će taj gigant auto-industrije do 2030. godine na tržište izbaciti čak 30 novih modela električnih vozila.
Po tom planu, kompanija će povećati ulaganje u istraživanje za razvoj i proizvodnju električnih vozila na čak 17 i po milijardi dolara u odnosu na prethodno predviđene 13,2 milijarde, što bi trebalo da joj omogući da u 2030. godini proda oko tri i po miliona vozila s pogonom na električnu struju.
„Tojota“ je do sada u više navrata javno isticala da, uprkos tome što evropski i američki proizvođači automobila planiraju potpuni prelaz na električna vozila, želi da nastavi da paralelno radi i na proizvodnji automobila koji imaju kombinovani (hibridni) pogon na benzin i struju, a naročito na razvoju vozila sa gorivnom jedinicom (koji kao gorivo koriste vodonik, ali se hemijska energija dobijena njegovim sagorevanjem koristi za pogon električnog motora), te konstruisanju četvorotočkaša sa čisto vodoničnim motorom.
Naime, šezdesetpetogodišnji Tojoda, koji je unuk osnivača kompanije i reli vozač, do sada je zastupao tezu da su automobili sa gorivnom jedinicom i vozila sa motorom koji radi na osnovu sagorevanja vodonika dobrodošla alternativa električnim motorima, odnosno, oruđe za pogon koje je ukupno gledano (uključujući i „prljavi“ postupak za dobijanje sirovina za proizvodnju električnih akumulatora), povoljnije za očuvanje životne sredine.
Tojoda je govorio i da je motor koji radi isključivo na vodonik, a koji njegova kompanija vredno razvija, privlačniji za pasionirane vozače u smislu da oslobađa zvuk kakav produkuju klasični motori na fosilna goriva, za razliku od električnih motora, koji su nečujni.
S obzirom na veličinu ulaganja, deklarisani cilj za prodaju električnih vozila, odnosno činjenicu da „Tojota“ do iste 2030. planira da proda ukupno oko dva miliona vozila sa gorivnom jedinicom, što je manje od projektovane jednogodišnje prodaje električnih vozila za tu godinu, čini se da je div svetske automobilske industrije poklekao pred opštim, globalnim trendom prelaska na čisto električni pogon, kako u trci za što veći udeo na svetskom tržištu ne bi zaostao za svojim velikim rivalima, poput „Folksvagena“.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар