Besplatni „Avastov“ antivirus nije tako besplatan kao što se predstavlja

Osetljive podatke o inernet pretraživanju korisnika „Avast“ je preko svoje ćerke kompanije „Džampšot“ prepakivao i prodavao, pokazala je istraživanje nezavisnih stručnjaka.

Proizvođač besplatnog antivirusnog softvera „Avast“, koji ima milione korisnika širom sveta, preko svoje nezavisne kompanije „Džampšot“ prodavao je prikupljene podatke o pretraživanju interneta svojih korisnika.

Ovaj program pažljivo beleži korisničke klikove i kretanje globalnom mrežom i prikuplja podatke o unesenim pojmovima za pretragu na Guglu, Jutjubu i mnogim drugim sličnim sajtovima, pokazalo je zajedničko istraživanje specijalizovanih časopisa za računarstvo, Maderborda i PC Maga.

Ovako prikupljeni podaci se zatim na poseban način pakuju i prodaju klijentima među kojima su i „Gugl“, "Yelp", „Majkrosoft“, „Pepsi“, „Sefora“, „Houm depot“ i mnoge druge.

Firma preko koje se ova transakcija obavlja, „Džampšot“, koju je osnovao „Avast“, na svom portalu opisuje svoju delatnost kao „isporučivanje podataka o korisničkim aktivnostima skrivenim iza najstrože čuvanih internetskih kapija“, navodi Si-net.

Kao reakciju na ovo istraživanje, predstavnici „Avasta“ su se obratili javnosti pisanom izjavom u kojoj se između ostalog kaže kako „Džampšot“ ne prikuplja lične podatke korisnika, uključujući imena, imejl adrese ili kontakt podatke i da korisnici imaju na raspolaganju opciju da ne dele svoje podatke sa kompanijom „Džampšot“.

„Od početka juna 2019. godine započeli smo sa uvođenjem vrlo eksplicitnog mehanizma koji se odnosi na pristanak na deljenje podataka za sve korisnike koji po prvi put preuzimaju 'Avast' antivirusni program. Takođe, uveli smo obaveštenja i za postojeće korisnike s opcijama, pomoću kojih mogu da daju pristanak ili uskrate pristanak na deljenje istorije pretraga“, objašnjavaju iz „Avasta“, dodajući da kompanija razume i preuzima odgovornost kako bi „uravnotežila korisničku privatnost s nužnošću upotrebe ovih podataka da bi se softver dalje razvijao“.

Međutim, istraživanje magazina Maderbord i PC Maga pokazalo je da „Avast“ preko iskačućih prozora korisniku daje izbor prihvatiti ili ne prihvatiti prikupljanje njegovih podataka pretrage. Ali, korisnik, u stvari, nigde nije obavešten o tome da bi njegovi podaci mogli doći u posed neke treće strane, a još manje da bi isti mogli biti prodavani.

„Avastova“ politika privatnosti propisuje da se uz pristanak korisnika njegovi podaci koriste „za potrebe prikupljanja anonimnog paketa podataka koji se isporučuje firmi 'Džampšot' u svrhu kreiranja trend analitike za proizvode i usluge“.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 25. април 2025.
16° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом