среда, 21.04.2010, 16:45 -> 18:19
Seda kosa u modi
Ovog proleća na modnim pistama smenjivale su se manekenke koje krase sede vlasi. Sve više dizajnera priklanja se novom trendu angažovanja „starijih“ manekenki, zašlih u četrdesete, koje imaju izgrađen ukus i određen stepen prefinjenosti.
Seda kosa obično se ne smatra atraktivnom, ali ovog proleća na modnim pistama u Njujorku, Londonu, Parizu i Milanu neke od manekenki najupečatljivijeg i najavangardnijeg izgleda krasile su upravo sede vlasi.
U pitanju je deo novog trenda angažovanja „starijih" manekenki, zašlih u četrdesete, koji prkosi doskorašnjoj praksi da dela poznatih kreatora prikazuju veoma mlade devojke od kojih neke još idu u srednju školu.
„Hteo sam nešto drugačije," istakao je Francisko Kosta, kreativni direktor sektora za garderobu modne kuće „Kelvin Klajn", prenosi Asošiejted pres.
Kako sam navodi, Francisko Kosta je želeo da njegove modele nose žene nalik onima za koje su oni i dizajnirani, „a to svakako nisu šesnaestogodišnjakinje".
„Žena koja nosi moju odeću mora da ima izgrađen ukus i određen stepen prefinjenosti. Ovim smo želeli da odamo priznanje ženama koje imaju određeni identitet, ispunjen život, decu," rekao je Kosta.
Za modnu reviju kolekcije za jesen/zimu 2010/2011. godine Kosta je angažovao sedokosu Kristen Mekmenami, Stelu Tenant i Kirsti Hjum, koje su bile zvezde devedesetih.
Mark Džejkobs, koji važi za najuticajnijeg američkog kreatora, za reviju marke Luj Viton uzeo je četrdesetsedmogodišnju El Mekpirson.
Mijuča Prada, koja prema opštem uverenju diktira trend, angažovla je Alesandru Ambrozio i Mirandu Ker, manekenke poznate po reklamiranju veša „Viktorijas sikret", koje su zašle u zrele dvadesete godine, što se, takođe, smatralo poodmaklim dobom za manekenke.
Modna industrija ovim želi da se približi potrošačima. Francisko Kosta priznaje da su modne kuće na to primorane zbog oštre konkurencije u maloprodaji u situaciji ekonomske krize.
Starije manekenke, poput 40-godišnje Kristi Tarlington i 39-godišnje Klaudije Šifer poslednjih godina bile su zastupljene u publikacijama i reklamnim kampanjama za određene proizvode, ali ne i na pistama.
Međutim, reakcija na ženstveniji imidž koji je lansirao Kosta je veoma pozitivna. Zreliji izgled dobro se slaže sa retro kolekcijama lansiranim za narednu sezonu, slažu se posmatrači.
Budući da žene u godinama imaju i obline, ovo je ujedno i odgovor onima koji već neko vreme kritikuju modnu industriju da diktira nezdravu mršavost.
Zdraviji izgled kao trend
Ovogodišnje revije najbolji su dokaz da su kreatori, stilisti i agencije počeli da reaguju na pozive da se pređe na zdraviji izgled.
Polemika o težini manekenki vodi se od početka devedesetih godina, kada je Kejt Mos lansirala ozloglašeni „heroinski šik", ali predmet debate postale su godine tek nedavno.
Tokom panel diskusije manekenke poput Koko Roš koje su u dvadesetim godinama žalile su se da nemaju posla zbog godina i oblina.
Velike modne agencije ove godine su rekle devojkama od 13 i 14 godina da se vrate na audiciju kada budu starije. Manekenkama koje su delovale nezdravo, savetovano je se odmore jednu sezonu uz obećanje da će ih posao čekati, kada se oporave.
Savet modnih kreatora SAD preporučio je u svojim smernicama da se ne angažuju manekeni mlađi od 16 godina, a da oni mlađi od 18 godina ne treba da rade posle ponoći i da treba da budu pod nadzorom odraslih, da se odmaraju i redovno jedu.
Budući da po prirodi posla traže novine, dizajneri ne mogu da obećaju da će se trend sedokosih manekenki održati ali podsećaju da mladost nije sinonim za novinu.
Za početak, mnogi se slažu da je bilo zadovoljstvo videti žene izraženijih oblina kako predstavljaju najnoviju kolekciju Prade.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар