Nasin rover otkrio geologiju Marsovog kratera

Naučnici su bili iznenađeni kada je Nasin rover počeo da ispituje stene na dnu kratera Jezero u proleće 2021. godine. Pošto se u njemu nalazilo jezero pre više milijardi godina, očekivali su da će pronaći sedimentne stene, ali umesto njih pronašli su magmatske stene.

Uzorci stena koje na površini Marsa prikuplja rover Nase, otkrivaju geologiju kratera za koju naučnici smatraju da sadrži mikrobiološki život star nekoliko milijardi godina. Kamenje pokazuje promene nastale zbog izloženosti vodi, što je i jedan od pokazatelja da Mars nije hladna i suva planeta.

Naučnici smatraju da bi kamenje koje je nastalo pre oko 3,5 milijardi godina, a podseća na blato i pesak na dnu kratera, moglo da ima sedimentno poreklo.

„Nismo pronašli nikakve dokaze o sedimentnim stenama na lokaciji dna kratera koju je rover istraživao. Ipak, taj krater na svom dnu ima jezero i nataloženo blato i pesak. Pretpostavka je da je taj sediment erodirao", istakao je geohemičar Kenet Farli, glavni autor jedne od četiri studije objavljene u časopisima Science i Science advanses, gde je opisana geologija kratera na Marsu.

уторак, 23. април 2024.