уторак, 28.12.2021, 18:26 -> 20:42
Извор: PTC
Softversko rešenje za upravljanje elektronskim fakturama nudi lakše snalaženje
Novi Zakon o elektronskom fakturisanju menja same pojmove fakture i fakturisanja. Izdavanje fakture se standardizuje, te faktura mora da bude izrađena na osnovu UBL 2.1 standarda, u XML formatu. Ovo iz upotrebe izbacuje neke do sada uobičajene načine izrade fakture u elektronskom (npr. pdf) i papirnom formatu.
Sistem elektronskih faktura je trenutno dostupan u demo verziji (koja još uvek ne obuhvata sve predviđene funkcionalnosti), a njegovo korišćenje, tj. slanje i prijem faktura, moguće je na dva načina – neposredno ili preko informacionih posrednika.
Sistem se neposredno koristi ili preko korisničkog interfejsa, ili povezivanjem softvera korisnika sa Sistemom elektronskih faktura preko aplikativnog interfejsa.
Posredno korišćenje podrazumeva upotrebu usluga informacionih posednika, koji su za obavljanje delatnosti slanja, prijema i čuvanja faktura u ime i za račun korisnika dobili dozvolu Ministarstva finansija, nakon sveobuhvatne provere i odobravanja sistema rada posrednika.
Sam korisnik ostaje odgovoran za tačnost transakcije koja je iskazana na računu, dok za pouzdanost i bezbednost prijema i slanja odgovara posrednik.
Što se čuvanja tiče, predviđeno je da se fakture čuvaju isključivo u Sistemu elektronskih faktura, ili u slučaju subjekata privatnog sektora, alternativno kod informacionih posrednika.
Čuvanje faktura u sistemima samih korisnika će, što se tiče novog propisa i eventualne poreske kontrole, biti nevažeće, dok traje rok za obavezno čuvanje. Kompleksnost novina i relativno kratak rok za prilagođavanje su uneli dosta konfuzije u privredu, te se kao glavno pitanje postavilo – kako se prilagoditi.
U gotovo svakoj kompaniji ili subjektu koji je obveznik primene potrebno je prilagođavanje postojećeg računovodstvenog softvera ili odabir nekog od dostupnih rešenja za elektronsko fakturisanje.
Pošto će neposredno korišćenje Sistema elektronskog fakturisanja preko korisničkog interfejsa biti nepraktično i neefikasno (gotovo nemoguće) za kompanije koje izdaju veći broj faktura, korisnicima je na raspolaganju i usluga informacionih posrednika. U tom slučaju ne moraju da razmišljaju o prilagođavanju i performansama sistema već o odabiru pouzdanog partnera za ovu odgovornu aktivnost.
Coming nudi aplikativno rešenje koje u potpunosti odgovara zakonskim zahtevima i omogućava povezivanje korisnika na Sistem elektronskih faktura, te kreiranje, slanje, primanje i odobravanje elektronskih faktura, kao i praćenje njihovih statusa i prijem obaveštenja na imejl korisnika.
Rešenje je moguće integrisati sa svim modernim računovodstvenim softverima i ERP rešenjima, a moguća je i ručna obrada transakcija. Softversko rešenje za upravljanje fakturama možete koristiti kao uslugu (kroz Coming Cloud) ili na infrastrukturi korisnika.
Dodatno, softver za razmenu elektronskih faktura je moguće koristiti integrisano sa Coming ComDoc sistemom za upravljanje dokumentima (DMS), gde imate priliku da na jednom mestu, u skladu politikom vaše kompanije čuvate, arhivirate, pretražujete dokumentaciju i upravljate njome kroz uspostavljanje radnih procesa po meri svakog korisnika.
Коментари