Читај ми!

Evrovizijski promo diskovi Srbije prvi put predstavljeni u PGP prodavnici RTS Kluba

U PGP prodavnici RTS Kluba u Hilandarskoj ulici, prvi put su predstavljeni svi promotivni kompakt diskovi sa pesmama Srbije na takmičenju za Pesmu Evrovizije, od kada smo prvi put učestvovali kao samostalna država (2007. Helsinki) i pobedili, pa do ove 2021. godine, kada se nadamo što boljem plasmanu naših Uraganki u finalu 65. Evrosonga.

Izloženi diskovi evrovizijskih predstavnika Srbije su prava ekskluziva za domaću publiku.

PGP RTS ih sada prvi put pokazuje javnosti jer ove muzičke materijale i diskografska izdanja najstarija diskografska kuća na Balkanu i RTS ne proizvode za prodaju, već isključivo za deljenje medijima Evrope - TV i radio-stanicama, kao deo promotivnog evrovizijskog materijala Srbije na Evrosongu.

 

Srbija je do sada učestvovala kao samostalna država 13 puta na takmičenju za Pesmu Evrovizije.

Jednom smo pobedili (2007. "Molitva" Marija Šerifović) , jednom bili treći (Željko Joksimović, Baku 2012. "Nije Ljubav stvar"), jednom bili šesti ("Oro" Jelena Tomašević, 2008. Beograd).

Tri puta u ovih trinaest takmičenja, pesma Srbije nije prošla u finale (Marko Kon, „Moje 3“, Tijana Bogićević) a 2014. na Evrosongu nismo učestvovali. Godine 2017, je u promotivne svrhe realizovana USB datoteka sa pesmom Srbije za Evrosong ("In tu dip" Tijana Bogićević), umesto CD-a, koji je naknadno objavljen.

Svake godine, evrovizijski tim Srbije i RTS se trude da i promo-materijal doprinese afirmaciji naših predstavnika na Evrosongu - i izgledom i sadržajem.Tradicija je da se uradi nekoliko verzija pesme kojom se zemlja takmiči na Pesmi Evrovizije.

Tako su, osim na maternjem - na evrovizijskim promo-diskovima redovne verzije evrovizijske takmičarske numere na engleskom i često na jeziku zemlje u kojoj se održava Pesma Evrovizije, a instrumentalna i karaoke verzija su redovne takođe.

Dvanaest verzija Cipele 

Srpski predstavnik koji je na ovim promo diskovima do sada imao najviše verzija svoje pesme je Marko Kon, sa čak 12 verzija pesme "Cipela" (verzija i na hebrejskom jeziku).

Namenjeni za promociju pesme i zemlje na Evrosongu, ovi CD-ovi su zato ne retko i izgledom/dizajnom vrlo atraktivni, osim što sadrže nosače zvuka. Kao i za kompozicije kojima se Srbija takmiči na Evrosongu - i ova promotivna diskografska izdanja potpisuju renomirani i dokazani kreativci - grafički dizajneri, fotografi i kreativni studiji/produkcije.

Atraktivan evrovizijski promo-materijal predstavnice Srbije na Evrosongu 2007. godine (u beloj boji, tvrdo koričen, kao knjižica, sa 2 CD-a), sa pobedničkom pesmom "Molitva" Marije Šerifović - je izuzetno tražen među kolekcionarima i fanovima Evrovizije u Evropi i celom svetu, svih ovih godina....

Odmah za njim po "potražnji" je i CD iz godine u kojoj su Srbija i Beograd bili domaćini Pesme Evrovizije, 2008. Očaravajuće dizajniran buklet plave boje, čiju svaku stranicu krase nežna grafička ornamentika, ispis "Oro" i lik Jelene Tomašević je pravo malo umetničko delo - urađen kao knjižica sa 48 stranica, uz CD.

Kolekcionari visoko kotiraju i evrovizijski promo disk Željka Joksimovića iz 2012. godine, koji sadrži čak sedam verzija pesme "Nije ljubav stvar" (a on je uradio i osmu verziju- video spot uz interpretaciju ove pesme na znakovnom jeziku).

Vizuelno, za laike najatraktivnija/ najprimetnija su kreativna idejna rešenja u vedrim, jarkim bojama evrovizijskih promo diskova naše predstavnice iz 2011. Danice Radijičić Nine (omot dizajniran u jarkim bojama a disk izgleda kao gramofonska ploča) i promo disk devojaka koje su 2013. branile boje Srbije u Malmeu - "Moje 3". Kada otvorite šareni, pastelno žuto-ružičasti omot diska, "iskače" vam srce, na kom su njihova tri lika a unutra su CD i knjižica, uz još mnogo srca...

Stilski najsvedenije i vrlo elegantno a efektno je rešenje evrovizijskog promo diska za pesmu "Kruna", sa kojom se za Srbiju 2019. godine takmičila Nevena Božović.

Jedini do sada u srebrnastoj limenoj kutiji "otišao" je na Evrosong u Oslo (2010) promo CD Milana Stankovića, koji je Srbiju predstavljao kompozicijom Gorana Bregovića "Ovo je Balkan". 

Idejno rešenje promo CD- a za naše Uraganke (Hurricane), prati estetiku koja je plasirana prilikom predstavljanja odevne stilizacije Sanje, Ksenije i Ivane, na fotografijama Dejana Milićevića. Taj "disko/ glem luk" prenet i na evrovizijski promotivni CD naših ovogodišnjih predstavnica na Pesmi Evrovizije u Roterdamu.

U subotu, 22. maja (RTS1, RTS Svet i ott platforma RTS Planeta u 21.00) u finalu 65. Pesme Evrovizije, naše predstavnice - grupa "Hurricane" sa pesmom "Loko, loko" nastupaju osme po redu...

Svi evrovizijski promotivni CD-ovi Srbije za Pesmu Evrovizije, mogu se pogledati ovih dana u PGP prodavnici RTS Kluba u Hilandarskoj 2, uz poštovanje svih propisanih zdravstvenih mera prevencije i zaštite.

понедељак, 05. мај 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом