четвртак, 24.06.2021, 10:20 -> 13:11
Извор: РТС
Аутор: Даница Јовановић
Neretva i Sumnjivo lice - filmski plakat kao medij koji prati „ekonomiju pažnje"
U Kulturnom centru Kovin otvorena je izložba filmskih plakata od 1945. do 1970. godine pod nazivom „Tragovi jednog vremena". Originali su vlasništvo Filmskog centra Srbije.
Publika u Kovinu ima priliku da se podseti najstarijih ostvarenja jugoslovenske kinematografije kroz izložbu filmskih plakata - od Slavice, Vjekoslava Afrića iz 1947. godine, preko partizanskih bitaka Kozara i Neretva, do komedija nastalih po književnim delima, kao što su Pop Ćira i pop Spira i Sumnjivo lice.
To je jedna nostalgična šetnja za starije generacije, a poziv mladima da se upoznaju sa ovim delom kulturne istorije.
„Osnovni cilj izložbe je da se predstavi filmska umetnost i bogatstvo plakata fundusa Filmskog centra Srbije, ali i da se radi na decentralizaciji kulture, pre svega filmske umetnosti i kinematografije", rekla je Aleksandra Mitrović Štifanić iz Filmskog centra Srbije.
Uloga plakata je da pruži osnovne informacije o filmu i da privuče gledaoca.
Najčešće su prikazivani glavni glumci ili neka karakteristična scena, ali ima i crtački i umetnički veoma interesantnih rešenja.
Čak i danas, kada su filmovi lako dostupni na internetu, plakat nije izgubio značaj.
„Mislim da je važno da istaknem da je ustvari plakat pratio trend ekonomije pažnje i da je sa vremenom davao manje informacija, ali bio na neki način bombastičniji i medij koji je na vizuelan način privlačio publiku", dodala je Aleksandra Mitrović Štifanić.
Kulturni centar u Kovinu je deo mreže kinoprikazivača Srbije i ima odličnu saradnju sa Filmskim centrom.
„Mi smo na konkursima Filmskog centra Srbije dobili filmsko platno u bioskopskoj sali, zatim 3D projektor, na osnovu projekata uz učešće lokalne samouprave, a sada je trenutno u toku konkurs za audio-opremu", izjavio je Milivoje Grčić, direktor Kulturnog centra Kovin.
Izložba Tragovi jednog vremena biće prikazana u još dvadesetak gradova Srbije, a prvi naredni je Sombor.
Коментари