четвртак, 24.03.2011, 11:33 -> 14:08
Počinju „Dani kubanskog filma“
Manifestacija „Dani kubanskog filma“ biće otvorena večeras u Domu kulture Studenski grad. Cilj retrospektive je da naglasi potencijal kubanske kinematografije, koja za temu ima svakodnevni život stanovnika socijalističke Kube, od Kastrove revolucije, pa sve do danas.
Svečana manifestacija „Dani kubanskog filma" biće otvorena večeras u „Malom bioskopu" Doma kulture Studentski grad, u saradnji sa Društvom srpsko-kubanskog prijateljstva.
Uvodnu reč daće profesor Fakulteta dramskih umetnosti Ljiljana Bogoeva Sedlar, a prvi film na programu biće Stranice Mauricijevog dnevnika u režiji Manuela Pereza Paredesa, koji je snimljen 2006. godine.
Selektor programa je Petar Mitrić, a do 27. marta biće prikazano sedam celovečernjih filmova. Svakoj projekciji prethodiće kratko uvodno predavanje.
Ovi filmovi su ostvarili izuzetnu komunikaciju sa publikom širom sveta, putem distribucije i učešća na mnogim festivalima.
To su, uz Stranice Mauricijevog dnevnika, Uspomene na nerazvijenost Tomasa Gutiereza Ale iz 1968. godine, Lusija Humberta Solasa iz 1969. godine, Jagode i čokolada Gutijereza Ale i Huana Karlosa Tabija iz 1994. godine, Život je zvižduk Fernanda Pereza iz 1998. godine i Svita Havana istog autora iz 2003. godine, kao i Tri puta dva čiji su autori Esteban Garsija Insausti, Pavel Žiro i Lester Hamlet iz 2004. godine.
Cilj retrospektive je da predstavi reprezentativne kubanske filmove koji za temu imaju kako tranziciju postrevolucionarne Kube, tako i tranziciju Kube posle pada Berlinskog zida i trajanja specijalnog perioda.
„Izbor filmova će na svojevrstan način publici u Beogradu pružiti insajderski uvid u svakodnevni život stanovnika socijalističke Kube, od Kastrove revolucije 1959. godine do danas i na taj način naglasiti potencijal filma kao autentičnog istorijskog izvora", najavljuje Mitrić.
Ono što povezuje sve odabrane filmove, dodaje selektor programa, jeste autentičan intelektualni diskurs prilikom suptilnog ispitivanja kubanske stvarnosti, određen višeslojnošću, intertekstualnošću i analitičkim stavom autora, kao i definisanjem jedne nove paradigme teoretskih kriterijuma u analizi filma.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар